آخرین اخبار
افزایش قابل توجه عوارض بر ارزش افزوده امسال کمک شایانی به پیشرفت طرح‌های روستایی و شهرداری ‌ها می‌کند
مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: افزایش قابل توجه عوارض بر ارزش افزوده امسال کمک شایانی به پیشرفت طرح‌های روستایی و شهرداری ‌ها می‌کند.

محمد جواد رستمی  با اشاره به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده که بر اساس آن معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از شرکت‌های فعال در مناطق ویژ برداشته شد، گفت: باتوجه به اینکه بوشهر میزبان واحدهای بزرگ صنعتی و پتروشیمی بویژه در جنوب استان است، این تغییر منجر به افزایش درآمد خوبی از این محل شد.

او توضیح داد: واحد صنعتی و پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه (منطقه ویژه انرژی پارس) از امسال مالیات بر ارزش افزوده ناشی از خوراک اولیه خود یعنی میعانات را به شرکت ملی نفت و گاز می‌پردازند که این درآمد خوبی را به استان بوشهر اختصاص می‌دهد.

به اعتقاد رستمی عمده منابع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل همین درآمدها تامین می‌شود، بنابراین این افزایش بیش از ۲ برابری تاثیر بالایی در پیشبرد پروژه‌های روستایی و شهری دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده در این استان وصول شده است در حالی که سال گذشته درآمد مالیاتی استان در این بخش  در مجموع حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

او این پیش بینی را کرد که درآمد مالیاتی استان و به دنبال آن اختصاص این درآمد به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری به بیش از ۲ برابر برسد.

آنگونه که او توضیح داد این افزایش درآمد مالیاتی امسال فتح بابی خواهد بود؛ رستمی ضمن توضیح فرآیند وصول مالیات بر ارزش افزوده، گفت: اثر گذاری این تغییرات در افزایش درآمد استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ بیشتر خواهد بود.

شناسه خبر : 4179
تاریخ : 1401/9/1 09:33:14
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Goz8KZ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرکل امور مالیاتی #محمد جواد رستمی #معافیت پرداخت مالیات #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.