آخرین اخبار
📷 اقدام تحسین برانگیز تیم غارنوردی باشگاه آرش برازجان
تیم غارنوردی باشگاه آرش برازجان با همکاری تعدادی از غارنوردان استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد طی یک برنامه مشترک اقدام به پاکسازی تخصصی غار نزل کردند.

غار نِزِل در منتهی‌الیه جنوبی کوه نیر در منطقه سردسیری جویخانه بخش سرفاریاب شهرستان چرام  استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و در ۵۰ کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد ، عمق این غار بیش از ۲۵۰ متر است و طول پیمایشی آن بیش از ۱۸۰۰ متر است.
 ‏این غار عمودی که عمیق ترین غار جنوب غربی کشور محسوب و به عنوان پنجمین غار طولانی کشور نامیده میشود ، چند سالی است که بخشی از دیواره ها و غارسنگ های زیبای غار نزل آلوده به نام و نشان افرادی نا آگاه شده بود که به قصد یادگاری!! نام خود را با رنگ های اسپری بر بخش زیبایی از این غار نوشته بودند.
 ‏
 صادق تنگستانی از غارنوردان استان بوشهر حاضر در این برنامه گفت:
 ‏تیم غارنوردی باشگاه آرش برازجان با همکاری تعدادی از غارنوردان استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن پیمایش کامل غار نزل طی دو روز اقدام به پاکسازی بخشی زیادی از این آلودگی ها کردند. 
 ‏
 ‏مهدی شمالی یکی از مدرسین غارنوردی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران از بوشهر که در این برنامه پاکسازی زیست محیطی غار نزل شرکت داشت به مجله دریاکنار بوشهر گفت:
این تیم پس از ساعتها تلاش در فضایی سرد و بشدت مرطوب و طی تجربه ای جدید که با مطالعه و بررسی های دقیق انجام گرفته بود، اقدام به پاکسازی و حذف این نوشته ها کردند که با کمترین آسیب به محیط زیست انجام شد
وی اشاره کرد که ، اعضای حاضر در این برنامه آماده هستند تجربیات خود در پاکسازی لکه های رنگ و نوشته های روی دیواره های غار را به علاقه مندان به غار و غارنوردی به اشتراک بگذارند. 

همراهان حاضر در این برنامه :

بانوان غارنورد به ترتیب حروف الفبا:
۱_سارا حجازی زاده
۲_راضیه شجاعی آزاد
۳_مریم مجدی

و آقایان غارنورد حاضر در این برنامه به ترتیب سن:

۱_سید مهدی حسینی نژاد
۲_جهانفر دانش
۳_مسعود بجلی
۴_مهدی شمالی
۵_یونس حسنپور
۶_حسین پورمجیدی
۷_صادق تنگستانی
۸_سید رضا اعظمی
۹_رضا اصلی نژاد
۱۰_امیرحسین مشتی زاده
۱۱_مسعود اشکوه

 

شناسه خبر : 703
تاریخ : 1400/4/27 18:07:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/v5AjrB
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.