آخرین اخبار
اقدامات انجام شده شرکت گاز استان بوشهر به عنوان استان معین گازرسانی به استان هرمزگان
"مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: شرکت‌ گاز استان بوشهربا توجه به توانمندی و عملکرد مطلوب خود از سوی شرکت ملی گاز ایران به‌ عنوان معین گازرسانی به بخشی از مناطق غرب استان هرمزگان انتخاب شد. "

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر مدیرعامل این شرکت گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران در مردادماه سال 1401 شرکت گاز استان بوشهر ماموریت انجام گازرسانی به دو شهر و 87 روستا درغرب استان هرمزگان در قالب سه محور که شامل محور های کوشکنار از توابع شهرستان پارسیان و محورهای مهران و رستاق از توابع شهرستان لنگه می باشد را برعهده گرفته است.

وی افزود: گازرسانی به این مجموعه از شهرها و روستاهای واقع در منطقه استان هرمزگان با اجرای 126 کیلومترخط تغذیه، احداث 5 ایستگاه تقلیل فشارگاز ( TBS) ، 870 کیلومترشبکه فلزی و پلی اتیلن وهمچنین حدود 12 هزار فقره انشعاب با اعتباری بالغ بر 9000 میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: این شرکت بخش تامین کالای مورد نیاز پروژه و بخش اجرای پروژه ها را پیمان سپاری کرده است و درحال حاضر لوله های فلزی به صورت کامل و80 درصد لوله های پلی اتیلن تامین شده است.  

علی اکبر فقیه در ادامه افزود: محور کوشکنار قرارداد آن در آذر 1401 بسته و  از ابتدای بهمن ماه عملیات اجرایی آن آغاز شده است ،این محور شامل یک شهر و 6 روستا به طول تقریبی 110 کیلومتر می باشد و در حال حاضربا اجرای حدود 50 کیلومتر، پیشرفت فیزیکی 45 درصد را داشته است که تا پایان سال این پروژه به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید و 2500 فقره انشعاب در این منطقه نصب خواهد شد.

وی  درخصوص گازرسانی به  بخش محور مهران گفت: با توجه به گستردگی منطقه و وجود دو منبع تغذیه  گاز،عملیات گازرسانی در دو بخش در حال انجام است  که گازرسانی به این شهر و روستاها مستلزم اجرای 78 کیلومترخط تغذیه گاز، احداث 3 ایستگاه تقلیل فشار و 432 کیلومتر شبکه می باشد که در حال حاضر با اجرا ی حدود 140 کیلومتر شبکه گازرسانی  پیشرفت فیزیکی 30 درصدی را شاهد بوده ایم  و پیش بینی می گردد  این پروژه در شهریور ماه سال آینده به بهره برداری کامل می رسد و 4600 فقره انشعاب در محور مهران نصب خواهد شد .

وی افزود: شرکت گاز استان بوشهردر بحث گازرسانی به محور رستاق هرمزگان به منظورافزایش سرعت هرچه بیشتر پروژ ها با افزایش تعداد پیمانکاران محدوده گازرسانی را به سه بخش تقسیم کرده است که هر سه بخش در حال فعالیت می باشند.

بخش  اول اجرای خط فلزی تغذیه 6 اینچ  به طول 48 کیلومتربه همراه احداث دو ایستگاه تقلیل فشار گاز(TBS) که در حال حاضر با اجرای حدود 5 کیلومتر 10 درصد پیشرفت فیزیکی محقق گردیده که تا خرداد سال آینده این خط به بهره برداری خواهد رسید.

بخش دوم اجرای شبکه گازرسانی به 13 روستا به طول تقریبی 170 کیلومتر بهمراه 2000 فقره انشعاب که در حال حاضر با اجرای حدود 80 کیلومتر حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا خرداد سال آینده  با نصب 2200 هزار فقره انشعاب به بهره برداری خواهد رسید.

و در پایان بخش سوم با اجرای شبکه گازرسانی به 19 روستا شامل 182 کیلومتر شبکه پلی اتیلن به همراه2500 فقره انشعاب می باشد که در حال حاضر با اجرای حدود 10 کیلومتر شبکه گازرسانی پیشرفت فیزیکی حدود 10 درصد را شاهد بوده ایم.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر در پایان افزود: شرکت گاز استان بوشهر با برنامه ریزی منسجم و تجربه ی موفق همکاران در کمترین زمان ممکن ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی خود را 99 درصد رساند و حال با همین روحیه همراه مردمان پر از مهر و مهربانی همسایه خود هرمزگان عزیز می باشد تا هرچه زودتر این خطه از کشور نیز از این موهبت الهی گاز بهرمند شود.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10294
تاریخ : 1402/5/24 07:22:26
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/jNNlxA
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #استان هرمزگان #استان بوشهر #شرکت ملی گاز ایران

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.