آخرین اخبار
امدادرسانی هلال‌احمر به ۶۳ نفر در سیل و آبگرفتگی ۷ استان کشور
رئیس سازمان امداد ونجات با اشاره به پوشش امدادی در سیل و آبگرفتگی استان ایلام، از امدادرسانی امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در ۷ استان جنوبی و جنوب غرب کشور، خبر داد.

به گزارش دریاکنار؛ محمودی؛ رئیس سازمان امداد ونجات با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از ۲۸ تا ۲۹ آبان، گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در قالب ۱۰ تیم عملیاتی، سیل و آبگرفتگی در استان‌های «ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس» را امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعته گذشته، به ۶۳ نفر امدادرسانی شد. تیم‌های تخصصی سیلاب با استفاده از ١١ دستگاه پمپ و لجنکش، آب ۱۸ باب منزل مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی با اشاره به سیل و آبگرفتگی در استان ایلام، بیان کرد: در پی وقوع سیل آبگرفتگی به دنبال بارندگی شدید در در شهرستان‌های ایلام و ایوان استان ایلام بین ساعات ٦ الی ١١:١٥ صبح امروز، ١٠ تیم عملیاتی تخصصی سیلاب به مناطق حادثه خیز اعزام شدند. گل و لای و آب ٨ باب منزل مسکونی تخلیه شد و ۳۵ نفر در این حادثه امدادرسانی شدند. تمامی‌شهرستان‌های استان ایلام به حالت آماده باش کامل درآمدند.

رئیس سازمان امداد ونجات افزود: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در استان چهارمحال و بختیاری و بارندگی شدید در شهرستان کوهرنگ و برخی از نقاط استان، نیرو‌های عملیاتی و امدادی در این استان نیز در حالت آماده باش کامل هستند.

محمودی با اشاره به اعلام آبگرفتگی چند باب منزل مسکونی در شهرستان پل دختر استان لرستان و اعلام آماده باش کامل تیم‌های عملیاتی در این استان گفت: به محض دریافت گزارش، تیم‌های تخصصی سیلاب به به منظور تخلیه گل و لای و آب منازل مسکونی به مناطق حاده دیده اعزام شدند.

وی تصریح کرد: بارندگی در سطح استان خوزستان موجب، آبگرفتگی معابر در سطح شهرستان اهواز شد. ٣ تیم عملیاتی به منظور پشتیبانی از عوامل شهرداری به مناطق حادثه دیده اعزام شدند و تیم‌های عملیاتی استان نیز به حالت آماده باش کامل درآمدند.

محمودی در پایان گفت: در پی آغاز بارش پراکنده در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و اعلام هشدار هواشناسی در روز‌های آینده برای استان فارس؛ تیم‌های عملیاتی در این سه استان به حالت آماده باش کامل قرار دارند.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر

شناسه خبر : 12504
تاریخ : 1402/8/29 12:14:09
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/nMZgWQ
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #هلال‌احمر #امدادرسانی #سیل #آبگرفتگی #پوشش امدادی #رئیس سازمان #امداد ونجات

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.