آخرین اخبار
انجام 900 بازدید از مراکز عرضه در طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز و رمضان 1402
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی از انجام 900 بازدید از مراکز عرضه در طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز و رمضان 1402 خبر داد.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، مهندس احمد ایزدی در گففتگویی اظهار داشت : از آغاز طرح تشدید نظارت ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان  1401 در شهرستان دشتی ، با فعال سازی اکیپ های کشیک ثابت و سیار  و اکیپ کشیک نظارت کشتارگاه دام ، تا کنون 900 بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی  انجام شده است .

 

وی افزود : شهرستان دشتی دارای  بیش از 110 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی است که در روند اجرای طرح تشدید نظارت که از 13 اسفند 1402 آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد ، تمامی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی فعال در سه بخش مرکزی ، کاکی و شنبه و طسوج با برنامه ریزی از قبل تعیین شده و بصورت هدفمند توسط اکیپ نظارتی دامپزشکی شهرستان مورد بازرسی قرار می گیرند .

ایزدی اشاره کرد: بازدید از مراکز بین راهی ، رستوران ها و کبابی ها از اولویت های این طرح است و معمولا در قالب گشت های مشترک با سایر دستگاه ها انجام میشود که تا کنون از آغاز طرح تعداد 4 گشت مشترک انجام شده است .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی تصریح کرد: تا کنون و از آغاز اجرای طرح و در روند بازدیدها ،147 مورد اخطاریه برای موارد غیر بهداشتی صادر گردیده  و 6 مورد معرفی به مراجع قضایی و یک مورد پلمب رستوران بین راهی انجام شده است .

ایزدی تاکید کرد:  در تمام طول طرح نوروز تا ماه مبارک رمضان با همکاری شهرداری خورموج ، کشتارگاه سنتی دام شهرداری فعال بوده و بر روند کشتار دام و تامین گوشت قرمز تازه شهروندان ، طی عملیات های بازرسی قبل و بعد کشتار ، نظارت بهداشتی انجام می شود  .

این مقام مسئول اذعان داشت : در بازدیدها مواردی از قبیل سلامت فرآروده های خام دامی ، تاریخ تولید و انقضاء، مبدا بارگیری و کد رهگیری ارسال محموله ، شرایط نگهداری محموله تازه در دمای صفر تا چهار درجه و محموله منجمد در دمای منفی ۱۸ درجه ، نظافت  و شرایط بهداشتی واحد عرضه  و تجهیزات کار و کارت سلامت بررسی می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی متذکر شد: معمولا در این ایام  فعالیت دوره گردها بیشتر می شود و  از مردم شریف شهرستان درخواست میشود که به هیچ عنوان فرآورده های خام دامی مورد نیاز را از دوره گردها تامین نکنند و صرفا" اقلام مورد نیاز را از فروشگاه ها و مراکز مجاز تهیه کنند.

شناسه خبر : 7134
تاریخ : 1402/1/28 07:39:19
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/u5q9MH
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #شبکه #دامپزشکی #شهرستان #دشتی #بازدید #عرضه #نظارت #رمضان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.