گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
انجام وارنیش فلوراید در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان گناوه به صورت رایگان
کارشناس مسئول واحد دهان و دندان شهرستان گناوه از انجام وارنیش فلوراید در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان گناوه به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش دریاکنار و نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، پریسا لیراوی گفت: یکی از اهداف مهم در طرح تحول سلامت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها انجام وارنیش فلوراید در کودکان است زیرا فلوراید می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش پوسیدگی دندان‌های کودکان داشته باشد.
وی افزود: وارنیش فلوراید یک ماده چسبنده و حاوی غلظت بالایی از فلوراید است که باعث ایجاد یک لایه نازک حاوی فلوراید بر روی سطح دندان‌ها می‌شود که این فلوراید به‌تدریج آزاد و در ساختمان دندان نفوذ می‌کند و باعث مقاومت دندان نسبت به پوسیدگی می‌شود.
لیراوی اضافه کرد: طرح وارنیش فلوراید هر ۶ ماه یک‌بار برای کودکان سه تا ۱۲ سال در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و اکنون نیز در حال اجرا است.
وی بیان کرد: اجرای طرح به صورت رایگان بوده و از ابتدای شروع طرح تاکنون تعداد هزار و ۱۹۳ نفر کودک ۶ تا ۱۲ سال و ۷۰۰ نفر کودک سه سال تا ۶ سال این خدمت را دریافت نموده‌اند

شناسه خبر : 10203
تاریخ : 1402/5/22 03:42:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/XxlG4R
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #وارنیش فلوراید #مراکز خدمات جامع سلامت #شهرستان گناوه #دهان و دندان #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.