گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس کل دادگستری استان بوشهر:
اولویت دادگستری استان حل مشکلات زندانیان است
رئیس کل دادگستری استان بوشهر اولویت دستگاه قضایی استان را حل مشکلات زندانیان و خانواده آنان دانست و گفت: برای حل مشکلات زندانیان از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در مراسم کمک به زندانیان شهرستان دیر که در فرمانداری دیر با حضور مسئولان استانی و شهرستان دیر در قالب نذر اربعین حسینی برگزار شد گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، اولویت کار دادگستری استان بوشهر در راستای عمل به کاهش جمعیت کیفری این است که از مجازات حبس کمتر استفاده کنیم.

وی افزود: با استفاده از ارفاقات قانونی و کمک‌های افراد خیر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و حل مشکلات خانواده آنان در استان بوشهر در تلاش هستیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: در مدت ۲۲ ماه از حضورم در دادگستری استان بوشهر، ۳۵۰ بار از خانواده زندانیان استان سرکشی کرده‌ام و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفته است.

مهرانگیز اظهار داشت: در راستای حل مشکلات زندانیان تلاش شده در هر بازدید کلام شهید آیت‌الله رئیسی که گفت ۱۰۰ بار می‌روم تا اصلاح شود، مد نظر قرار داده‌ام و من رئیس کل دادگستری استان بوشهر آنقدر بازدید می‌کنم تا مسئولان دادگستری و قضات سرکشی از خانواده زندانیان وظیفه خود بدانند.

مهرانگیز با بیان اینکه باید پاسخگوی مشکلات خانواده زندانیان باشیم گفت: اینکه کسی بگوید مشکلات خانواده زندانیان به ما ربطی ندارد، درست نیست و همه ما باید در مقابل مشکلات آنان پاسخگو باشیم و هر چه توان داریم در رفع مشکلات خانواده زندانیان تلاش کنیم.

وی بیان کرد: رسیدگی به خانواده زندانیان اولویت دستگاه قضا در حل مشکلات زندانیان و خانواده آنان است و نباید از کنار مشکلات زندانیان و خانواده آنان به راحتی بگذریم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: اگر ثواب رسیدگی به زندانیان و خانواده‌های آنان بیشتر از ثواب در ساخت مدرسه سازی نباشد، ولی کمتر نیست.

مهرانگیز با اشاره به کمک شرکت‌ها و شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی در آزادی زندانیان وتشکر از آن‌ها گفت: کمک‌های که توسط شرکت‌های پیرامونی صنایع پارس جنوبی و افراد خیر می‌شود با اولویت آزادی زندانیان جنوب بوشهر استفاده می‌شود و در جای دیگر استفاده نخواهیم کرد و انتظاری که داریم این است که این شرکت‌ها کمک بیشتری کنند.

انتهای پیام/

شناسه خبر : 16182
تاریخ : 1403/5/11 22:56:55
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/2AvWcC
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دادگستری #مهدی مهرانگیز #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.