آخرین اخبار
💢اولين دوره مهارت آموزي ويژه نابينايان و كم بينايان در استان بوشهر برگزار شد
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: اولين دوره خلاقيت و كارآفريني ويژه نابينايان و كم بينايان استان بوشهر با همكاري انجمن نابينايان استان در شهر بوشهر شروع شد.

به گزارش نشریه دریاکنار به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهكي در آئين افتتاحيه اين دوره مهارت آموزي ،اظهار داشت: این دوره بر اساس استانداردهای تعیین شده سازمان آموزش فنی و حرفه ای و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار مي شود.
وي با بیان اینکه جامعه معلولان و نابینایان از توانمندی های زیادی برخوردار هستند و باید مانند دیگر اقشار جامعه از آموزش و مهارت های کافی و مورد علاقه خود بهره مند شوند،افزود: برای برگزاری دوره های مهارتی با همکاری کانون نابینایان ویژه این قشر آمادگی داریم.
دراهكي مهارت آموزي را زمينه ساز رشد و توسعه دانست و اضافه كرد: ايجاد زمينه و بستر مناسب براي زندگي مطلوب افراد نابينا و كم بينا و رفع موانع و محدوديت هاي موجود در مسير رشد و توانمند سازي اين قشر از عمده اهداف برگزاري اين دوره ها است.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر با بیان اینکه بايد با فراهم كردن زيرساخت ها و قوانين مورد نياز، زمينه مناسبي براي نقش آفريني بيشتر نابينايان در عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي فراهم شود،تصريح كرد: برگزاري دوره‌هاي مهارتي و فني براي اقشار مختلف استان بوشهر بويژه نابينايان و كم بينايان از جمله اولويت‌هاي مهم آموزش فنی و حرفه ای در سال جاري است.
دراهكي آموزش های مهارتی را بهترین راه برای توانمند سازی افراد معلول در جامعه دانست و بیان نمود : معلولیت دلیلی بر ناتوانی فرد معلول نیست و آموزش بهترین راه توانمند سازی این قشر است.
وي یکی از مهم‌ ترین اهداف آموزش فنی و حرفه‌ ای  را توانمند سازی افراد نیازمند و آسیب ‌دیده جامعه دانست و خاطرنشان کرد : در سال جاری آموزش‌های مهارتی ویژه و هدفمند برای افراد نانوان و کم توان جامعه با همكاري انجمن نابينايان و كم بينايان استان بوشهر برنامه ‌ریزی شده است .
مدير كل بهزيستي استان بوشهر هم در اين آئين با اشاره به اینکه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای با اولویت آموزشهای كاربردي و اشتغالزا یکی از خواسته های نابینایان استان است،اظهار داشت:  ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به نابینایان گامی موثر در زمینه ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری این قشر است.
عليرضا حاجيوني با بيان اينكه زمينه مهارت آموزي براي همه جامعه هدف بهزسيتي محيا شده است،افزود: نابینایان می‌توانند با آموزش‌های رایگان مهارتی كه با همكاري آموزش فني و حرفه اي  برگزار مي شود به طور ویژه حرفه آموزی کرده و وارد بازار اشتغال شوند.
وي تصريح كرد: امروزه اشتغالزایی در هر زمینه مخصوص افراد سالم نیست بلکه افراد خاصی که دچار معلولیت‌های جسمی نیز هستند می‌توانند از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده و با گذراندن دوره‌های مختلف وارد بازار کار شوند.
مدير كل بهزيستي بوشهر  به جایگاه مهارت در توسعه اشتغال در هر حوزه‌ای اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با توانایی ذاتی افراد و همچنین نیاز جامعه باشد.
حاجيوني  با بیان این كه آموزش های فنی و حرفه ای برای توانمندسازی مددجویان نقش مهمی دارد، اظهار كرد: تشویق مددجویان به منظور شركت در كلاس های حرفه آموزی از برنامه های مهم بهزیستی استان بوشهر در سال جاري است.
شايان ذكر است در پايان اين مراسم از فعاليت هاي آموزش فني و حرفه اي بوشهر در راستاي توانمندسازي مهارتي جامعه هدف انجمن نابينايان و كم بينايان استان بوشهر تقدير شد.

شناسه خبر : 616
تاریخ : 1400/3/24 06:02:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/UIjC5k
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.