آخرین اخبار
اولین خوابگاه متأهلی دانشگاه خلیج فارس با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افتتاح می‌شود
در ادامه نهضت تامین و ساخت خوابگاه‌های متأهلی، هفته جاری و در آستانه روز معلم، خوابگاه متأهلی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور علی خطیبی، معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح و با حضور ۲۶ زوج دانشجوی جوان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،این خوابگاه 26 واحدی اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس بوشهر است که با کمک ستادی وزارت علوم برای دانشجویان متاهل این دانشگاه تامین شده است و در راستای توسعه ظرفیت‌های خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در این استان نیز در حال انجام است. 

تعداد قابل توجه دانشجویان متاهل و نیز سیاست‌های کلان کشور مبنی بر جوان‌سازی جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان، توسعه خوابگاه‌های متأهلی در دانشگاه‌ها را اهمیت ویژه بخشیده است. کاهش هزینه‌های زندگی و تشویق به تشکیل خانواده و فرزندآوری، تمرکز بیشتر بر تحصیل و کاهش نرخ ترک تحصیل دانشجویان، جذب دانشجویان برجسته و فراهم آوردن امکانات رفاهی برای نخبگان علمی از جمله مزایای توسعه این نوع خوابگاه‌ها است.  

گفتنی است، از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم و در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، نهضت ساخت خوابگاه‌های متأهلی در وزارت علوم شروع شده است. در قدم اول، تا پایان سال 1402 در حدود 350 واحد خوابگاه متأهلی مورد بهره‌برداری قرارگرفت و تحویل دانشجویان متاهل شد؛ این در حالی است که تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده در عمر آموزش عالی، یعنی از زمان ساخت دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال 1313 تا سال 1400، حدود 1000 واحد بود.

وزارت علوم دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی، با اقداماتی همچون تلاش برای جذب حمایت خیرین و اختصاص زمین‌های بلااستفاده برای ساخت خوابگاه و مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده در جهت توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های متأهلی هدف‌گذاری کرده است. هم‌اکنون تعداد 3200 خوابگاه متاهلی در 54 دانشگاه کشور در مراحل مختلف ساخت و تامین منابع قرار دارند و برنامه‌ریزی برای ساخت 2600 خوابگاه نیز در حال اقدام است.

شناسه خبر : 15087
تاریخ : 1403/2/10 12:07:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Hl0MFf
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دانشگاه خلیج فارس #خوابگاه متأهلی #وزارت علوم #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.