محمدباقر قالیباف در نشست بررسی پروژه خط آهن شیراز-بوشهر-عسلویه: مسائل اولویت دار و اساسی باید در دستور کارها قرار بگیرند، هم اکنون حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور داریم اما در محلهای عملیاتی کمتر از ۱۱ هزار کیلومتر خط ریلی وجود دارد. برای ساخت ۴ هزار کیلومتر از خطوط ریلی هزینههای بسیاری شده که اگر در محل درست ساخته شده بود ۱۰ الی ۱۵ سال قبل بوشهر به تهران متصل میشد.
◾️ ما زیرساخت ها را برای راه آهن می سازیم، اما آنها اصلاح، کارهای تکنیکالی، لوکوموتیو، نیروی ماهر و واگن هم میخواهند که باید به آنها توجه شود.
◾️در حوزه کریدورهای شمال به جنوب خط ریلی مذکور نیز جنوب کشور را به شمال کشور متصل می کند. حال اگر ۴ هزار کیلومتر در این محل هزینه شده بودند، در بسیاری از مسائل جلوتر بودیم.
کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال میشود
نظرات
0