گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
ایران در رتبه پانزدهم تولید علم جهان قرار گرفت
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران در ۱۰ سال گذشته در تولید علم از رتبه بیست و ششم به رتبه پانزدهم جهان رسیده است، افزود: در زمینه پژوهش‌های فناوری هم از رتبه ۱۲۰ جهان به رتبه پنجاه و سوم صعود کرده‌ایم.

یونس پناهی در آستانه فرا رسیدن هفته دولت و در حاشیه مراسم رونمایی از بیو بانک دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه اختراعات یاایده‌ها باید منجر به یک محصول یا یک خدمت یا یک تغییر رفتار شود تا شاخص دوم مرجعیت علمی یعنی ترجمان دانش در کشور رشد کند، اظهار داشت: در شاخص تولید فناوری، رتبه ایران در سال ۲۰۲۰ در دنیا ۶۷ بود، در سال ۲۰۲۱ این رتبه به ۶۰ رسید و اکنون رتبه ۵۳ دنیا را داریم.

وی از برنامه‌ریزی برای رسیدن به جایگاه بهتر در جهان و رفع نیازهای حوزه سلامت از مسیر تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری خبر داد و گفت: در ۸۰۰ مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاهی به دنبال تحقیقات و تولید علم و فناوری برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و پاسخگویی به نیازهای این حوزه هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تأکید کرد: تحقیقات فناورانه و سلول‌های بنیادی، کاهش بیماری و درمان سرطان، تولید داروهای گیاهی و کاهش نیاز به واردات دارو، جوانی جمعیت، کاهش معضلات اعتیاد و خودکشی و آسیب‌های اجتماعی در اولویت طرح‌های علمی و پژوهشی قرار دارد.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10435
تاریخ : 1402/5/29 09:55:08
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/C8NpIK
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #علم #تحقیقات و فناوری #وزارت بهداشت #تولید علم #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.