گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
ایران و ایرانی باید در بالاترین سطوح جهان قرار بگیرد.
گَپ و گُفت دوستانه ای با آقای دکتر سالم ،روانشناس،ورزشکار،مولف و دارای گواهی بین المللی روانشناسی دوره هویت های کوئیرآمریکا و روانشناسی سلامت مثبت از دانشگاه سیدنی استرالیا و گواهی اصول رهبری از دانشگاه هاروارد

ممنون میشم یه بیوگرافی مختصر به ما و مخاطبان گرامی بدهید؟

حمید رضا سالم هستم.کاندید ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد 
عضو انجمن روانشناسی آمریکاAPA
عضو انجمن روانشناسی ایران 
عضو انجمن روانشناسی تربیتی ایران 
عضو انجمن ازدواج و خانواده 
عضو انجمن کانون مشاوران ایران
عضو انجمن نویسندگان برتر ایران سطحA
عضو ناشران ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد
عضو کانون مربیان فوتبال ایران 
عضو کانون هنرمندان ایران 
عضو فعال بسیج هنرمندان و دانشگاه
فرمانده گروه ناصحین  

دوران بازیکن : مقاومت یزد .شهرداری یزد .استقامت ،شهدای رحمت اباد 
و درعرصه مربیگری : نوجوانان و جوانان ابفا ،میثاق یزد ،دانشگاه شهید صدوقی ،بزرگسالان استقامت ،امیر یزد و..

انالیزور و طراحی تمرینات باشگاه طلایی پوشان تونس سال ۱۴۰۰الی ۱۴۰۱

گواهی اصول رهبری از دانشگاه هاروارد 

عناوین قهرمانی :

کسب عنوان نائب قهرمانی فوتبال  بزرگسالان استقامت یزد 
کسب عنوان نائب قهرمانی جوانان امیر یزد الف 
کسب مقام سومی جوانان امیر یزد
 چاپ مقالات بین المللی(آمستردام هلند، بروکسل بلژیک، مونیخ آلمان)

مستطیل سبز 
رشد و استعدادیابی در فوتبال 
چگونه مربی موفقی باشیم
رهبری فوتبال هجومی ۳،۲،۳،۲
مربیگری سیستم های هجومی ۳،۳،۴
دانشگاه فوتبال

 

 

شما کتاب های غیر ورزشی هم می خوانید؟ نویسنده مورد علاقه؟

بلی- استیون هایس  رایس هریس

 

ستاره های سیاه من از لیلیان تورام برترین بازیکن فرانسه و کتاب پسران بزرگ از پابلو سورین آرژانتینی و خیلی دیگر از ورزشی هایی آن طرف که کتاب نوشته اند را می شناسیم. شما دو ورزشکار ایرانی که کتاب نوشته اند را برایمان نام ببرید؟

دکترحمیدرضا صدر و دکتر نیما خواجوی

 

 

چرا بیشتر کتاب های تخصصی ورزشی ترجمه است؟ 

علوم ورزشی یکی از رشته‌های مهم و تخصصی است که در بیشتر دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شود. علوم ورزشی مانند سایر علوم تخصصی دارای منابع تخصصی زیادی است که به زبان‌های خارجی نوشته‌شده‌اند. امروزه با پیشرفت دانش و پررنگ ترشدن نقش رشته تربیت بدنی، ترجمه متون علوم ورزشی به یکی از مهم ترین دغدغه‌های دانشجویان و استادان این رشته تحصیلی تبدیل شده است .افرادی که در رشته ورزش مشغول به تحصیل، تدریس و تحقیق می‌باشند باید پیوسته مقالات علمی به روز را مطالعه نمایند و همچنین دستاوردهای علمی به روز خود را از طریق چاپ مقاله در اختیار دیگران قرار دهند که همین عوامل سبب افزایش اهمیت و ضرورت ترجمه تخصصی ورزش گردیده است. همچنین دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان به فعالیت در این رشته جهت ارائه ایده‌های نو و انجام تحقیقات نوآورانه در این زمینه نیازمند مطالعه تحقیقات و اختراعات انجام شده در سطح جهان بوده و برای ترجمه این مطالعات نیازمند ترجمه تخصصی این متون هستند که این نیز بر اهمیت ترجمه متون ورزشی می افزاید.

 

 

روانشناسی، ورزش، تألیف کتاب، این سه ضلع جذاب چه ارتباطی باهم دارند؟

روانشناسی مبنا و پایه اصلی تمام رشته های ورزشی است و تالیف کتاب و ورزش و روانشناسی رابطه ای مستقیمی باهم دارند زیاد شنیده ایم که عقل سالم دربدن سالم است و لذا ورزشکاران با تالیف کتاب میتوانند تجربیات عملی خود رو در اختیار ایندگان قرار دهند. در بین خواندن یا شنیدن یا نوشتن ، تمرکز انسان در هنگام خواندن بیشتر از شنیدن است، هرچه تمرکز بالاتر برود، یادگیری هم بیشتر می‌شود و انسان به حقایق علمی و معرفتی دست پیدا می‌کند. برخی‌ها شاید بگویند که شبکه مجازی می‌تواند جای کتاب را بگیرد، در صورتی که کتاب در آن بارگزاری می‌کردند، بله! اما مطالبی که به صورت پیام می‌آید، مطالبی سطحی و روزنامه‌ای است تا محتوایی جان‌دار و محکم..کتاب خواندن ورزش مغز است و اگر بخواهیم ورزشکار حرفه ایی خوبی شویم ناگذریم با علم در ارتباط باشیم زمانی که ورزشکار از نظر ذهنی اماده باشد مطالب رو زودتر درک میکند و در جریان بازی اگاهی محیطی بیشتری برخوردار است

 

 

بزرگترین مشکل چاپ کتاب های ورزشی چیست؟

بزرگترین مشکل چاپ ارائه تصاویر ان است که بایستی با چاپ رنگی و باکیفیت بالا چاپ شود و بهای ان زیاد است.

 

 

شما از روی عشق در این زمینه قلم ردید یا مثل خیلی ها برای پایان نامه یا بالا رفتن رتبه دانشگاهی؟

فوتبال فقط یک ورزش یا یک واحد دانشگاهی نیست فوتبال برای من زندگیست ،فوتبال برای من نفس کشیدن رو ارزو میکند .فوتبال به ما دسترسی ممتازی به بینش پایدار در مورد معنای انسان بودن در جهان است.رزومه بنده کاملا بیان کننده این جمله است که من عاشق فوتبال هستم و از طفولیت فوتبال رو به طور حرفه ایی دنبال کرده ام و در تیم های مختلف در تمام ردهای سنی از نونهالان تا بزرگسالان بازی کرده ام در تیم دانشگاه هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی کار کرده ام و هم اکنون دارای گواهی مربیگری فوتبال B اسیا در عرصه مربیگری مشغول فعالیت هستم .من حتی یک لحظه بدون فوتبال نمیتوانم زنده باشم تمام فوتبال های جهان رو در تمام ردهای سنی و حتی لیگ یک و دو  رو دنبال میکنم.
فوتبال آرمان انسان‌ها را در حد توان خود محقق کرده، آرمانی که می‌خواست همه آزاد باشند و درعین‌حال از قانون پیروی کنند: آرزویی که از برابری انسان‌ها حکایت می‌کرد و هم‌زمان حامی استعدادهای متفاوت و گوناگون انسان‌ها بود. در زمین چمن آرمان همه‌ی انسان‌ها محقق می‌شود، از سوسیالیست‌ها گرفته تا سرمایه‌دارها.

 

 

چرا بعضی از ورزشکاران در ایران در برابر علم مقاومت میکنند وبه یادگیری  فنون از اساتید به شکل سنتی اصرار دارند ؟

ترس از شکست و مواجهه شدن با مشکلات و عدم تلاش سه عاملی اصلی هستند. افلاطون در ۴۰۰ سال قبل از میلاد گفته است: کودکان با استعدادهای مختلف پا به عرصه جهان می‌گذارند. بنابراین شایسته است که هر یک را طبق استعدادهایی که دارند. تربیت کرد و کار و مسئولیت مناسب با آن استعداد را به آن‌ها واگذارد.
ما برای پیروزی هیچ راهی جز تلاش مستمر نداریم تلاشی که با هدف از قبل تعیین شده همراه باشد .زمانی که هدف مشخص باشد حتی اگه چند دفعه شکست بخوریم باز ادامه خواهیم داد این درحالی است که ما باتوجه به رسیدن به هدف شکست نخورده ایم بلکه راه پیروز شدن رو تکرار کرده ایم .ما میتوانیم موفق شویم اگر هدف ما مشخص و بلند مدت با برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.هدف اصلی مربی کشف استعداد و پرورش انهاست

 

 

چرا علمی خواندن ورزش و کتابهای ورزشی اینقدر مهجور است ؟
به سوال بسیار خوبی اشاره کردید .نداشتن علم و اگاهی کافی نسبت به ورزش و انتخاب رشته های ورزشی مهمترین مساله در مهجور ماندن ورزش و عقب ماندن از دیگر کشورهاست .چنانچه با تامل بیشتر به لیگ برتر ایران بنگرید مشاهده خواهید کرد تیم های پرطرفدار ایران به دنبال مربیان و بازیکنان خارجی هستند حتی اگه سرمربی ایرانی باشد باز هم به دنبال مربی خارجی است یعنی به توانایی خود ایمان ندارد 
از باشگاهای ایران که بگذریم تیم ملی ایران باوجود در خدمت گرفتن مربیان سرشناس ایرانی باز هم به دنبال یک مربی خارجی است .این یعنی اینکه ما حرفه ایی کار نکردیم (یعنی مطالعه و علم و اگاهی ما محدود است )
باید بپذیریم ورزش به ویژه ورزش فوتبال به سرعت در حال پیشرفت است و برای اینکه از دیگران عقب نمانیم مجبوریم با مطالعه زیاد و تعامل با دیگران برای پیشرفت قدم برداریم .بنده معتقدیم بهترین سرمایه ها رو داریم .
شما به بازی پیروزی و السد نگاه کنید ژاوی بازیکن و سرمربی کنونی بارسلونا چگونه بازیکنان ایران رو تمجید و ستایش می کند و بیان می کند بازی با تیمی های ایرانی سخت است انها با عشق بازی می کنند .حال بایستی گفت ایران و ایرانی باید در بالاترین سطوح جهان قرار بگیرد و لذا عدم اگاهی و کم کاری مربیان باعث شده از فوتبال روز دنیا عقب بمانیم .ناگفته نماند در فوتبال پایه کشور نظارت درستی انجام نمیشود مدارس فوتبال در ساعت پایانی شب اموزش خود رو شروع میکنند این در حالی است که مسی بازیکن سال فوتبال جهان میگوید من ۹ شب شهر خودم رو ندیده ام موفقیت اتفاقی نیست .قطعا کسی که واژه تلاش وتلاش وتلاش رو هضم نماید موفق خواهد بود اما با مربیان بادانش.


 

از نظر دکترسالم  عوامل ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح کشور؟
با ترویج و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی می‌توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه‌ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه، به توصیه‌ها و سفارش‌های دینی که در آن‌ها کتاب و کتاب‌خوانی جایگاهی ارجمند و متعالی دارد، عمل نمود. آراسته شدن به فضایل اخلاقی، مقابله با خرافات و انحرافات فکری و جلوگیری از خودباختگی در برابر اندیشه‌ها و سنت‌های فکری‌ای که بافرهنگ جامعه سازگاری ندارند، رسیدن به مفهوم گفتگو به‌مثابه امری عمومی به‌عنوان مهم‌ترین نیاز امروز جامعه برای درک کردن و رسیدن به اجماع در سیاست‌های خرد و کلان است.
۱. عادت به مطالعه والدین، سبب تشویق اعضای خانه در پذیرش فرهنگ کتابخوانی

۲. مطرح شدن پدیده کتاب و کتابخوانی به عنوان یک نیاز و ضرورت واقعی
۳. تهیه کتابخوان‌های الکترونیک
۴. اختصاص بخشی از سبد خرید ماهانه خانواده به کتاب و مجلات
۵.کتاب به عنوان هدیه یا پاداش
۶. اختصاص فضای معینی از منزل برای کتابخوانی

 

 

چند وقت پیش در برنامه تلویزیونی از فوتبالیستی خواستن نام چند نویسنده ایرانی را بگوید، در کمال تعجب دیدیم به یاد ندارد. از حاشیه ها بگذریم. چرا بعضی از ورزشکاران کتاب نمی خوانند ؟
شاید ريشه اين مشكل را در بسياری از رفتارهای نظام آموزشی می توان يافت. بسياری از كادرهای آموزشی، دانش‌آموزانِ احياناً‌ درس نخوان، اما ورزشكار خود را همواره نصيحت كرده‌اند كه توپ را رها كن و به درس بچسب. حال آن كه اگر نظام آموزشی، تربيت بدنی را در كنار تحصيل، جدی بگيرد، زمينه‌ای ايجاد می كند كه بازيكن با استعداد در كنار ورزش، بتواند ادامه تحصيل هم داشته باشد و اين تحصيلات به موازات تربيت بدنی پيش می رود.

 

سخن اخر ؟
به نام خداند حکیم و علیم .تدبیر قلم قدرتمند تر از سلاح است .
 نویسندگی یعنی عشق با اخلاص، سخاوت و نوع دوستی  به بلندای عظمت این حرفه خطیر محضر همه‌ نویسندگان  و همکاران ارجمندم تبریک و تهنیت عرض می کنم. مترصد از آنم که همواره با غنی سازی دانش و اعتلای توانمندی درونی خویش، در مسیر الهی اتصال نیازمندی به توانمندی، حلقه وصل باشیم و در عین دفاع از ارزش ها و کرامت انسانی، نسبت به ارتقاء کیفیت ورزش کشورمان بیفزایم .
علم و هنر= مهارت
مطالعه این کتاب ها خالی از لطف نیست
کتاب «گذر از رنج ها» از آلکسی تولستوی 
رمان بینوایان ویکتور هوگو
کتاب «مهاتما گاندی» را که «رومن رولان» نوشته
کتاب «لذات فلسفه» ویل دورانت
مانا وموید باشید

 

شناسه خبر : 10095
تاریخ : 1402/5/17 10:17:14
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/rflon1
نویسنده خبر :
X

🔶نرگس جودکی
🔹کارشناسی حقوق
 🔹نویسنده
🔹کسب مقام دوم فراخوان توتم و
داستان برگزیده فراخوان نامه گشوده و در حال چاپ در مجموعه مشترک 
🔹برگزیده دوره اول جشنواره مانا وفراخوان ذکر خیر 
🔹برگزیده پنج مرحله فراخوان مجله موفقیت وکسب مقام اول وچاپ هر پنج داستانک در مجله موفقیت
🔹کسب مقام در جشنواره یوسف
🔹کسب مقام اول داستان انقلابی استان البرز
🔹کسب مقام دوم در جشنواره ملی ملک الموت
🔹کسب مقام دوم در جشنواره ملی تحریر خیال
🔹کسب مقام اول در جشنواره ملی ذهن زرین
🔹کسب مقام دوم در جشنواره دلنوشته ای به سردار استان البرز واستان مرکزی و رادیو جوان
🔹عضو انجمن ادبی وهیت مدیره عصر جدید هشتگرد
🔹عضو انجمن ادبی سیمرغ و انجمن ادبی البرز
🔹کسب مقام دوم روایت عاشورایی از نهاد کتابخانه ها
🔹کسب مقام در چند نقد داستان کوتاه ودو کتاب ستاره ها می میرند و شهید مسیحی

 
 
برچسب ها #دریاکنار #مولف کتاب ورزشی #مربی #روانشناس

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.