آخرین اخبار
با حضور سفیر ایران و فعالان اقتصادی نمایشگاه بازرگانی صنعتی کشورهای ساحلی خزر در باکو افتتاح شد
پنجمین نمایشگاه بازرگانی و صنعتی کشورهای ساحلی خزر روز یکشنبه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان و تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و دیگر کشورها را باکو افتتاح شد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از معین نیوز سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو در مراسم افتتاح این نمایشگاه با تاکید بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای همسایه برگزاری اینگونه نمایشگاهها را گامی موثر در تامین نیاز کشورها و تقویت مناسبات عنوان کرد.
وی اظهار داشت: تمام تلاش ها را معطوف به برنامه ریزی ها و ایجاد فضاهای همکاری بین تجار و بازرگانان ایرانی با کشور دوست اذربایجان قرار داده ایم و سعی در افزایش میزان صادرات و تبادلات تجاری با این کشور هستیم.
وی ضمن تشکر از حسن مرتجی مدیر برگزاری نمایشگاه و سایر تجار و بازرگانان ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه اقتصادی خواستار تعاملات بیشتر در این زمینه و استفاده از ظرفیت ها و بسترهای افتصادی موجود شد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت هم در این مراسم ضمن تشکر از همکاری های سفارت ایران در ادربایجان و مسوولان ابن کشور در برگزاری این نمایشگاه افزود : شرکت های اقتصادی و تجاری خوبی در اینجا حضور دارند که می توانند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی داشته باشند.

حسن مر تجی افزود: این رویداد اقتصادی در قالب پاویون نمایشگاه و کنفرانس بازرگانی صنعتی کشورهای ساحلی دریای خزر با حضور شرکت هایی از ایران، ترکیه ، روسیه و سایر کشورها برگزاری شده است که رویدادی مهم در شرایط بعد از پاندمی کرونا است.

وی اظهار کرد : در این رویداد نمایشگاهی که از ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار است ۵۷شرکت حضور دارند که بیش از ۱۴۰۰مترمربع فضای نمایشگاهی را در اختیار دارند.
به گفته وی ، علاوه بر عرضه کالا و محصولات تولیدی کشورهای شرکت کننده نشست های تخصصی و دیدارهای مختلف با فعالان اقتصادی و مدیران بخش های خصوصی و دولتی کشورهای شرکت کننده نیز از دیگر برنامه های پاویون نمایشگاهی است.
وی یاد اور شد : برگزاری نمایشگاه عکس گیلان دیار دوستی و تمدن کهن از عکاسان ایرانی با موضوعات جاذبه های این استان نیز از برنامه های جانبی و پیوست فرهنگی این نمایشگاه می باشد ‌.
وی ادامه داد : کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه های فولاد . پوشاک . صنایع سلولزی . محصولات کشاورزی و صنعتی و غذایی و کیک و شکلات می باشد.
وی ادامه داد : این نمایشگاه بین المللی در باکو یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعتی و بازرگانی کشور جمهوری آذربایجان و منطقه CIS و حوزه قفقاز است و همچنین
فرصتی برای صنعتگران خلاق جهت معرفی محصولات تولیدی و نیز آشنایی با صنایع مختلف سایر کشور‌ها در همسایگی ایران به شمار میرود.
در این مراسم همچنین رئیس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه و ریس اتحادیه شیرینی و شکلات ایرا نیز ضمن تشکر از برگزاری این نمایشگاه و ایجاد فرصت عرضه تولیدات و محصولات برضرورت تبادلات تجاری و همکاری ها بین تجار و بازرگانان تاکید کردند.
در ادامه این مراسم سفیر ایران در ادرلایجان با حضور در عرفه ها ضمن بازدید از عرفه ها با مسوولان و فعالان اقتصادی گفت و گو کرد.

شناسه خبر : 1942
تاریخ : 1401/2/25 18:53:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/5DGPjq
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #سفیر ایران #نشریه دریاکنار #معین

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.