آخرین اخبار
با درایت قضات؛ شکایت از دو خبرنگار بوشهری راه بجایی نبرد
با طرح شکایت صورت گرفته نسبت به دو خبرنگار بوشهری (محمد اصلانی و حاج خلیل مراد زاده) و ارجاع پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر، پرونده مذکور با درایت قضات منتج به منع تعقیب گشته و اتهام وارده به دو خبرنگار بوشهری رد گردید.

شایان ذکر است افراد تحت عنوان متهم مطبوعاتی با سایر متهمان جرائم عمومی و کیفری دارای تفاوت‌های ماهیتی هستند. این اشخاص به عنوان افرادی تحصیل‌کرده و روشنفکر متهم به ارتکاب جرمی مکتوب هستند که باید با رعایت موازین خاص و مقررات قانونی لزوما وفق بند «ث» ماده ٣٠٢ قانون آیین دادرسی کیفری سال٩٢ در دادگاه کیفری یک مرکز استان تحت نظر سه قاضی باتجربه و مسلط، که با دو قاضی دادگاه رسمیت می‌یابد، محاکمه شوند. رأی صادره از دادگاه فوق با شرایط موصوف علی‌القاعده باید از استحکام حقوقی قوی و بالایی برخوردار باشد.

متهم دادگاه مطبوعات، حقوقی دارد که این حقوق مانند ابزار و وسایلی قانونی موجب می‌شود، متهم فوق با اعتماد به ‌نفس و بدون تشویش و اضطراب در جلسات دادگاه حاضر شده و به دفاع از خود بپردازد و ابزارها و وسایل به عنوان حامیان و کمک‌کنندگان در کنارش حضور داشته باشند.

شناسه خبر : 9154
تاریخ : 1402/4/7 12:56:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lklvT4
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #محمد اصلانی #حاج خلیل مراد زاده #خبرنگار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.