گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
رئیس اداره اسناد وزارت امور خارجه در همایش بین‌المللی تاریخ ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس گفت: یکپارچه‌نگری به سواحل خلیج فارس در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و متوازن سازی سواحل از موضوعات مهمی است که باید در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌های اجرایی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش دریاکنار و نقل از  روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس،" دکتر علی محقق " روز دوشنبه در همایش بین المللی تاریخ ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در بوشهر اظهار کرد: خلیج فارس همواره محل تلاقی شماری از کریدورها بوده و توجه به اینکه بنادر ایرانی در این زنجیره ایفای نفش کنند بسیار مهم است.

وی افزود: در بحث یکپارچه نگری توجه به نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است که دانشگاه خلیج فارس می تواند نقش محوری در این موضوع داشته باشد.

محقق با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به امنیت منطقه خلیج فارس توسط کشورهای منطقه تصریح کرد: در راستای تحقق امنیت دریامحور تقویت همکاری های چند جانبه امنیتی از جمله مانورهای مشترک نظامی مهم و پرمفهوم است.

رئیس اداره اسناد وزارت امورخارجه یادآور شد: رویکرد تقویت سیاست اهتمام به گسترش روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس در سیاست های دولت سیزدهم مشهود است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات تاریخی و تمدنی خلیج فارس از موضوعات مورد توجه است گفت: نگاه استعماری در منطقه خلیج فارس از زمان پرتقالی ها و بریتانیایی ها که در این منطقه سیطره داشتند وجود داشته است .

علی محقق افزود: این امر باعث شده بود تا کشورهای استعماری همواره به دنبال این باشند که شمال خلیج فارس از جنوب آن جدا شود.

وی تصریح کرد: این حضور استعماری باعث عدم توازن در ابعاد مختلف از جمله توسعه جمعیتی شده بود.

محقق با اشاره به سابقه هفت هزار ساله تاریخ ایران با خلیج فارس یادآور شد: تلاش ما معطوف به فهم جایگاه خیلج فارس در تاریخ ادبیات جهان است که افزون بر نگاه عالمانه به منطقه گذشته را نیز نادیده نگیرد.

وی گفت: چنین همایشی باعث تولید ایده های بومی برای مدیریت در توسعه و پیشرفت منطقه خلیج فارس خواهد شد.

شناسه خبر : 15084
تاریخ : 1403/2/10 12:00:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3yj4ZK
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دانشگاه خلیج فارس #وزارت امور خارجه #رئیس اداره اسناد وزارت امور خارجه #دریاکنار #دکتر علی محقق

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.