آخرین اخبار
باید دفترِ امام جمعه دفتر خدمت و پشت و پناه مردم باشد
" حضرت آیت الله صفایی بوشهری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در گفتگو با نشریه دریاکنار مطرح کرد: همواره منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در هندسه سیاسی جهان جغرافیای تحولات سیاسی ویژه و تأثیرگذار در جهان بوده است و این به این جهت ذخایر سرشار انرژی فسیلی و موقعیت سیاسی و تاریخ با شکوه و جهانی فرهنگی می باشد.

سومین گفتمان ما در بخش گَپ و گُفت با مسئولین اختصاص دارد به فردی از جنس ولایت، مهربانی و دلگرمی؛ "حضرت آیت الله صفایی بوشهری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

س1) شرح مختصری از خود و پیشینه ی فعالیتتان را بفرمایید.

ابتدا محضر مبارک شما عزیزان و خوانندگان محترم این نشریه سلام عرض می کنم و موفقیت و بهروزی همگان را از خداوند متعال خواستارم.

بنده در شهر بوشهر متولد شده و در این شهر عزیز به تحصیلات ابتدایی و متوسطه پرداخته و سپس به تحصیلات حوزوی مشغول شده و در عرصه علمی به تدریس در تمامی سطوح حوزوی پرداخته‌ام و تالیفات چندی نیز خداوند توفیق داده است.

و هم اینک در خدمت مقام معظم رهبری دامت برکاته، انقلاب و مردم بسیار محترم و عزیز استان بوشهر می باشم

س2)سابقه حضور و فعالیت خودتان را در استان بوشهر بیان کنید.

چون در استان گرانقدر بوشهر متولد شده ام و دوره تحصیل ابتدایی و متوسطه در شهر بوشهر گذرانده ام سابقه حضور و فعالیت بنده به دو بخش تقسیم می شود.

  1. قبل از تحصیلات حوزوی
  2. بعد از امامت جمعه

پیش از تحصیلات حوزوی به تحصیل و اقدامات انقلابی و تشکیل گروه های مطالعاتی در راستای انقلاب شکوهمند اسلامی و حضور در عرصه های مهم انقلاب مشغول بوده و پس از سالیان متمادی در حوزه مقدس قم به فرمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته به استان عزیز بوشهر آمده و مشغول خدمت به نظام مقدس اسلامی و مردم گرانقدر این استان می‌باشم.

س3)تقریبا یک دهه از حضور حضرتعالی در جایگاه امام جمعه استان بوشهر سپری می شود، شخصا عملکرد خود را در این جایگاه چگونه ارزیابی می کنید؟

در این باره شایسته است دیگران سخن بگویند ولی اگر بخواهم از جانب خود چیزی بیان کنم این است که با تمام وجود در خدمت انقلاب و مردم عزیز می باشم.

س4)نظر شما در مورد اتفاقات سیاسی اخیر منطقه چیست؟

همواره منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در هندسه سیاسی جهان جغرافیای تحولات سیاسی ویژه و تأثیرگذار در جهان بوده است و این به این جهت ذخایر سرشار انرژی فسیلی و موقعیت سیاسی و تاریخ با شکوه و جهانی فرهنگی می باشد.

آمریکا و مزدوران منطقه در صدد نظم نوین خاورمیانه غرب گرایی صهیونیستی و مهار تمامی نهضتها و شکست جبهه مقاومت به رهبری انقلاب اسلامی ایران می باشند و معامله قرن در راستای طراحی و مدیریت می شود.

  تحریم ها، جنگ های نیابتی و تهاجمات فرهنگی و آشوب‌های خیابانی همگی در جهت دگردیسی هویت دینی و ملی مردم کشورهای استقلال طلب به ویژه انقلابی می باشند بنابر این همه مردم مسلمان و آگاه باید در مقابل جبهه استکبار مقاومت کرده و استقلال و فرهنگ و اقتصاد خود حفظ و مدیریت نمایند.

س5) اردیبهشت ماه 97 در مراسمی فرمودید: »رسانه ها امروزه دارای جایگاه ویژه ای در سطح جهان هستند و تاثیرگذاری رسانه بر هیچ کس پوشیده نیست«؛ روند تاثیر گذاری نشریات استان بوشهر را چگونه ارزیابی می کنید؟

 الحمدلله نشریات در استان بوشهر جایگاه خوبی داشته اند هرچند به جهت مشکلات مالی نتوانسته به جایگاه درخور و شایسته خود نائل آیند ولی ظرفیت و استعداد لازم در دو عرصه رسانه حقیقی و مجازی در این استان عزیز وجود دارد تا به روند رو به رشد خود ادامه و به اوج رسالت رسانه دست پیدا کنند.

س6) نظر به اینکه بوشهر دارای ظرفیت های متفاوت و زیادی در بخش تولید و صادرات به خارج از کشور است و با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید نام گرفته چه اقداماتی را برای رونق تولید در سطح استان اثربخش می دانید؟

 استان بوشهر در جغرافیای ایران جایگاه فوق‌العاده‌ای از جهاد اقتصادی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی و حوزه علم و فناوری دارد و هم اینکه الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان ایران است و ظرفیت بسیار بنیادین در عرصه اقتصاد ایران دارد و می تواند با تنظیم سند های گوناگون اقتصاد فرهنگی با توجه به ارزش بالای کرانه و دریا در اقتصاد در فضای استانی، ملی و فراملی نقش پر اهمیتی داشته باشد.

الحمدلله کارهای خوبی صورت گرفته است ولی ما باید با یک برنامه‌ریزی کارشناسانه آمایشی تمامی ظرفیت ها شناخته شود و با یک مدیریت دانش‌بنیان و جهادی به  افق های از پیش تعیین شده دست یافت.

 در این استان که دارای کرانه وسیع و ارزشمند است باید بر روی اقتصاد کرانه‌ای و دریا پایه و صنعت انرژی و کشاورزی مناطق خشک و کم بارش و ترانزیت و تجارت بین المللی به ویژه تجارت الکترونیک تاکید داشت.

س7) پیام شما در ارتباط با اقدام ناشایست، به شهادت رساندن امام جمعه کازرون بیان فرمائید.

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین شهید خرسند از آشنایان عزیز بنده و از ائمه جمعه محترم ایران بودند که سال‌ها در کازرون تلاش کردند و به خدمت مردم پرداختند و در بهترین شرایط به فیض شهادت در شب قدر نائل آمدند. پیام این شهادت ولایتمداری، قدرشناسی از تلاش‌های خدمتگذاران، استقامت بر اصول و ارزشهای انقلاب و مراقبت از داشته های ارزشمند منابع انسانی نظام مقدس اسلامی است.

س8) نظر شما در ارتباط با اقدامات جالب و پسندیده اخیر امام جمعه اهواز در راستای برابری حقوق شهروندی،

مقابله با پارتی بازی، کمک به سیل زدگان و غیره بفرمائید.

 بسیار کار ارزشمندی است و الحمدلله بسیار از ائمه محترم جمعه در تمامی مناطق ایران با ابتکارات و زحمات به این نوع خدمات مشغول می باشند و خداوند ایشان و تمامی ائمه جمعه خدمتگزار را حفظ و توفیقات خدمت بیشتر عنایت فرماید.

س9) مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان (آموزش و پژوهش استانداری) که الحق و االنصاف درسالهای اخیر اقدامات شایان توجهی در راستای ساماندهی و راهبری آموزش و پژوهش توسعه ای استان و توسعه فعالیت های مراکز آموزشی صورت داده است. از نظر شما این نهاد تا چه حد می تواند در بهبود نظام توسعه ای استان و فعالیت کارکنان دولت تآثیرگذار باشد؟

بی تردید حوزه آموزش و پژوهش در هر عرصه می تواند موجب شناخت ظرفیت و شکوفایی جامعه شود و در این باره استان بوشهر پیشرفت های بسیار خوب و مناسبی داشته است و در نظام توسعه استان و بهره وری فعالیت های کارکنان دولت می تواند نقش موثر و تاثیر گذاری داشته باشد . در همین چهارچوب است که استان عزیز بوشهر در عرصه تنظیم سند های بنیادین دارای مقام ممتازی در ایران است .

س10) جایگاه حقوق بانوان در اندیشه شما به عنوان نماینده ولی فقیه در سطح استان چه صورت می باشد؟

بانوان محترم در نظام زندگی انسان جایگاه بسیار مهمی و موثری دارند. هم خود بخش عظیمی از جغرافیایی جمعیت بوده و هم قدرت تاثیر فراوانی بر بخش دیگر جمعیت که مردان می باشند دارند و اساس کانون زندگی انسانی می باشند به همین جهت باید به بانوان و تمامی مسائل مرتبط با آن توجه داشت همانطور که در فرهنگ اسلامی نیز بر آن تاکید شده است و دشمنان انقلاب اسلامی ایران و استکبار جهانی در جهت سرکوب پنهان و نرم توانمندی بانوان بوده و در اندیشه استفاده ابزاری از این جمعیت مهم می باشند .

س11) مهم ترین پارامترهای قابل توجه استان بوشهر در راستای برترین شدن از نظر شما چه می باشد؟

از مهمترین پارامتر های قابل توجه این استان، دارا بودن مردم بسیار محترم و فرهنگ دوست و تاریخی پر شکوه و ظرفیت بالای اقتصاد کرانه ای و عرصه خط مقدم دفاع و امنیت هوایی و دریایی و کانون انرژی هسته ای و هیدروکربنی و کشاورزی و تجارت بین الملل است .

س12) نظر شما در مورد استفاده از ظرفیت های جوانان توانمند در ارکان مهم استانی چیست؟

قطعا باید به جوانان در تمامی عرصه ها به ویژه مدیریت توجه و اعتماد داشت .

جوانان ثروت بالنده یک کشور هستند. توجه به جوانان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری استراتژیک است. ما هیچگاه در اعتماد و واگذاری امور به جوانان ضرر نکرده ایم . مقاومت و دفاع مقدس و مدیریت جوانان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران گواه بر آن است .

هم اینک ما نیازمند تحولی بنیادین در عرصه مدیریت جوان پایه می باشیم و در استان گرانقدر بوشهر همواره بنده بر آن تاکید داشته ام و هم اینک قشر عظیمی از جوانان محترم و تحصیل کرده استان به عنوان مشاور و اعضای دفتر مطالعات کنار بنده هستند و همواره در تمامی عرصه ها از آنان حمایت می کنم.

س13) اقدامات شما در راستای ارتباط بهتر مردم استان بوشهر با دفتر امام جمعه را بفرمایید.

اولین موضوعی که بنده در این باره تاکید داشته ام برداشتن تمامی قیود و موانع ارتباطات به همین جهت دفتر امام جمعه  همیشه بر روی مردم باز  و در خدمت است و هیچگاه نگذاشتم که در نماز جمعه نرده باشد و بعد از نماز جمعه نیز از ده سال قبل بنده می نشینم و در خدمت مردم می باشم و در طول هفته نیز دیدارهای عمومی و خصوصی  بسیار داریم که آمار آن موجود می باشد و این گذشته از دیدارهای مردمی در مساجد و مکان هایی است که حضور به هم می رسانم و ارتباطات مکتوب و رسانه ای الکترونیک و صوتی و شبکه های اجتماعی متعدد طراحی و اجرا می شود .

باید دفتر امام جمعه دفتر خدمت و پشت و پناه مردم باشد.

س14) خاطره ای جالب از دوران فعالیت خود بفرمایید.

 همه حالات و وقایع خاطرات زیبایی می باشند که به بهترین خاطره همواره برای بنده رفع مشکل مردم و ایجاد رضایت و کمک به آنان می باشد.

س15) سخن آخر و توصیه شما به گروه جوانان مفید باشیم نه مهم (هیئت تحریریه نشریه دریاکنار)؟

در آخر موفقیت همه جوانان عزیر را از خداوند خواستارم و همگان را به تلاش در جهت تحصیلات عالیه و آموختن مهارت های فنی و مهارت در مدیریت زندگی، دینداری و تقوا و ورزشی و نشاط مناسب و پرهیز از همه ناهنجاریها توصیه می کنم.

شناسه خبر : 53
تاریخ : 1399/7/23 14:22:08
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/TEoqUs
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.