گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بحران آب در جزیره شیف؛ آب شیرین‌ کن، نه تنها مشکل را حل نکرد بلکه آن را تشدید کرد / مردم از بیماری‌های پوستی رنج می‌برند
جزیره شیف ـ شقایق صالحی، دریاکنار: جزیره شیف درگیر بحران جدی آب شرب است، با وجود وعده‌های مسئولان و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، نه تنها مشکل کم‌آبی حل نشده، بلکه کیفیت آب نیز به شدت کاهش یافته و اهالی روستا از بیماری‌های پوستی رنج می‌برند.

سال‌هاست این جزیره با مشکل بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند. پس از راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، به جای بهبود اوضاع، کیفیت آب به شدت کاهش یافته و به حدی شور و آلوده شده که باعث بروز بیماری‌های پوستی در اهالی شده است.

  "شورا و دهیاری چندین بار به این مشکل رسیدگی کرده‌اند و حتی کارشناسان بهداشت و مسئولین نیز از روستا بازدید داشته‌اند، اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدام موثری برای حل این مشکل انجام نشده است."

 بحران آب در روستاهای کشور یکی از چالش‌های جدی است که سال‌هاست گریبانگیر بسیاری از مناطق شده است، در حالی که مسئولان همواره از تلاش برای حل این مشکل خبر می‌دهند، اما در عمل اقدامات انجام شده نتوانسته‌اند به طور کامل مشکل را برطرف کنند.

 در مورد جزیره شیف، به نظر می‌رسد که راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن بدون برنامه‌ریزی دقیق و نظارت کافی، نه تنها مشکلی را حل نکرده، بلکه به مشکلی جدید تبدیل شده است.

مطالبات اصلی اهالی این جزیره را می توان، تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، پیگیری جدی مسئولین برای حل مشکل، پاسخگویی مسئولان در قبال سلامت اهالی جزیره بیان کرد.

 انتظار می‌رود مسئولین مربوطه با توجه به این وضعیت بحرانی، هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای رفع مشکل آب شرب جزیره شیف انجام دهند و سلامت اهالی این روستا را تضمین کنند.

 رسانه‌ها نیز باید به عنوان چشم و گوش مردم، به این موضوع به طور جدی بپردازند و پیگیر مطالبات اهالی باشند.

شناسه خبر : 17188
تاریخ : 1403/6/27 07:25:21
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/6wmLb2
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #جزیره شیف #شقایق صالحی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.