گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بخشی از درآمد نفت به استان‌های نفت‌خیز اختصاص می‌یابد
نمایندگان مجلس مصوب کردند که بخشی از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی به استان‌های نفت‌خیز و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته اختصاص یابد.

 نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، یکم آذرماه ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم با بند الحاقی ماده ۱۴ و تبصره‌های آن موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی ماده ۱۴ لایحه برنامه هفتم دولت مکلف است یک سوم از سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی را بر اساس سهم هر استان در ارزش تولید نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی که بر مبنای قیمت صادراتی این ۳ محصول ارزشگذاری می‌شود به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز و دو سوم باقی مانده را به شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌های کمتر توسعه یافته بر اساس شاخص‌های توسعه نیافتگی توسط سازمان تعیین می‌شود تخصیص دهد.

تبصره ۱- آیین‌نامه اجرایی این بند حداکثر سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت نفت توسط هیأت وزیران مصوب و ابلاغ می‌گردد.

تبصره ۲- نحوه توزیع درآمد حاصل از یک سوم میادین نفت و گاز دریایی استان‌های ساحلی توسط شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ذیربط تصویب و اجرا می‌شود

 
شناسه خبر : 12533
تاریخ : 1402/9/1 07:41:03
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JwAKv7
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #درآمد نفت #استان‌های نفت‌خیز #نمایندگان مجلس #صادرات نفت #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.