گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
برخورد با صید مخرب محاصره‌ای و ترال تشدید شود
مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: یگان حفاظت منابع آبزیان برخورد با صید مخرب محاصره‌ای (پرساین) و ترال را تشدید کند.

عقیل امینی در نشست مشترک با معاون برنامه‌ریزی، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری و فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات بوشهر، بیان کرد: افزایش گشت‌های کنترلی صید غیر مجاز با تجمیع نیرو‌های یگان حفاظت از سراسر استان در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی افزود: هرچند پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان با وجود کمبود نیرو و منابع مشهود است، اما باید با همه محدودیت‌ها، شاهد ارتقای فعالیت‌ها و و حفاظت از ذخائر آبزی باشیم.

 

مدیر کل شیلات استان بوشهر تاکید کرد: تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیر مجاز به ویژه استفاده از ادوات صیادی مخرب محاصره‌ای (پرساین) و ترال در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه هرگونه آسیب به ذخایر آبزیان می‌تواند خساراتی جبران ناپذیر و مخربی را در پی داشته باشد؛ گفت: مسائل و مشکلات یگان حفاظت آبزیان شیلات مانند کمبود نیروی انسانی، سوخت و … پیگیری و حل خواهد شد.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر نیز با اشاره به مسائل و مشکلات این یگان، گفت: با وجود مشکلات عدیده، ماموران یگان حفاظت منابع آبزیان با تلاش جهادی و شبانه‌روزی برای حفاظت از ذخایر ارزشمند خلیج فارس از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

 

سرهنگ غلامی افزود: در همین راستا ماموران ما با تشدید اقدام‌های کنترلی در مبادی ورودی و خروجی (اسکله‌ها) و در بازدید نظارتی از اسکله صیادی جفره تعداد ۲ رشته تور ترال ماهی را کشف و ضبط کردند.

 

وی ادامه داد: این تور‌ها به‌صورت جاساز و بدون صاحب در اسکله رها و روی آن‌ها پوشانده شده بود، که عوامل یگان آن‌ها را جمع‌آوری و به انبار یگان منتقل کردند.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان ارزش ریالی ادوات کشف شده را حدود ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.

شناسه خبر : 7281
تاریخ : 1402/2/2 15:46:41
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/YHlLvi
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #برخورد #صید #مخرب #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.