آخرین اخبار
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ ای استان بوشهر خبر داد: برخورد قاطع با تجاوز به حریم راه های بوشهر/ ۷۵۱ مورد تخلف شناسایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای استان بوشهر از شناسایی ۷۵۱ مورد تخلف در حریم راه‎ های استان طی سالجاری خبر داد.

عبدالکریم اخترشناس با بیان اینکه تجاوز به حریم راه‎ های بوشهر به صورت مستمر توسط گشت‌های صیانت حریم و راهداران شناسایی می شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون با ۱۳۰ مورد دستفروشان حاشیه راه، ۱۱۲ مورد تابلوها و بنرهای غیرمجاز، ۳۶۴ مورد راه دسترسی غیرمجاز، ۹۸ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز و ۴۷ مورد عبور تاسیسات در حریم راه های استان بوشهر برخورد یا جمع ‎آوری شده است.
به گفته اخترشناس، بیشترین تخلفات حریم راه در شهرستان‎های دشتی و تنگستان شناسایی شده و کمترین مورد هم مربوط به جم و دیلم بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ ای استان بوشهر با یادآوری اینکه به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه ها، ایجاد هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تاسیسات در شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه ها بدون کسب مجوز ممنوع است، خاطرنشان کرد: از هم استانی ها تقاضا داریم قبل از خرید زمین یا هرگونه سرمایه گذاری و ساخت و ساز در حریم راه ها، نسبت به استعلام و اخذ مجوز از ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام کنند تا متضرر نشوند.
اخترشناس ادامه داد: طی سالجاری ۲۱۵ مجوز برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در راستای قوانین حریم راههای استان صادر شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه، در زمینه ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: در کنار اقدامات راهداران، حراست و پاکسازی حریم راه‎ها نیازمند همت و عزم استانی و ملی می‌باشد و می بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

 

 

شناسه خبر : 12681
تاریخ : 1402/9/11 08:08:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ojIRWs
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #راهداری #حمل و نقل جاده ‎ای #حریم راه #برخورد #تخلف #شناسایی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.