آخرین اخبار
برداشت ۲۱ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تا کنون از شش هزار و ۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت میگوی پرورشی در استان بیش از ۲۱ هزار تن میگو برداشت شده است.

به گزارش دریاکنار، علی باستین در بازدید از اراضی پرورش میگوی استان با اشاره تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد دریا محور با بیان این‌که استان بوشهر از استان‌های پیشرو در این زمینه است، یادآور شد: استان بوشهر قطب تولید لارو میگو در کشور است.

وی گفت: برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر رشد محسوسی داشته و تاکنون بالغ بر ۲۱ هزار تن میگو برداشت شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز گفت: تا کنون بیش از سه میلیارد قطعه لارو میگو در استان تولید شده که علاوه بر تأمین نیاز مزارع پرورش میگوی استان به استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان ارسال شده است.

عقیل امینی با اشاره به افزایش میزان بیمه محصولات در صنعت آبزی پروری، افزود: سال گذشته فقط برای چهار درصد محصول بیمه پرداخت می‌شد، اما امسال این میزان تا بیش از ۶۵ درصد رسیده که بخشی از خسارت‌ها به آبزی پروران پرداخت شده و با تأمین اعتبار بقیه نیز پرداخت خواهد شد.

وی گفت: برای پرورش ماهی در قفس، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت اسمی برای استان بوشهر تعریف شده و در زمان حاضر سه هزار تن ماهی در قفس تولید می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر 

شناسه خبر : 12607
تاریخ : 1402/9/6 10:45:28
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/0WHq3s
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #معاون هماهنگی #امور اقتصادی #استاندار بوشهر #برداشت #میگوی پرورشی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.