گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
به مناسبت روز جهانی غذا صورت گرفت؛
برپایی جشنواره پخت نان محلی در روستای شاهیجان بخش بوشکان شهرستان دشتستان
به مناسبت روز جهانی غذا، جشنواره پخت نان محلی با محوریت فرهنگ‌سازی نان کامل در روستای شاهیجان از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش دریاکنار و نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، دکتر ماریا خویشدوست در حاشیه این جشنواره گفت: با توجه به نام‌گذاری شعار امسال روز جهانی غذا با عنوان انتخاب درست غذا ضامن سلامتی است، نان کامل را انتخاب کنید، باید یادآور شد که نان یکی از مهم‌ترین اجزای رژیم غذایی بسیاری از ماست و اطمینان از سالم بودن آن بسیار مهم است.

وی همچنین افزود: نان کامل حاوی بهترین غلات سبوس‌دار است و فواید بسیاری برای سلامتی است.

دکتر خویشدوست با بیان اینکه دو مجوز در استان برای آرد کامل صادر شده است، تصریح کرد: یکی از این دو مجوز به شهرستان دشتستان تعلق گرفته است و یک نانوانی در شهرستان در حال گرفتن مجوز برای پخت نان با آرد کامل است.

روستای زیبای شاهیجان از توابع بخش بوشکان، میزبان جشنواره محلی پخت نان محلی، صنایع‌دستی، انواع غذاهای بومی - محلی، صبحانه سالم همراه با اجرای موسیقی محلی و مسابقه مچ اندازی ویژه آقایان بوده است.

این جشنواره با حضور جمعی از مسئولین استانی، شهرستانی و جمعی از مسئولین محلی، مردم و عشایر بخش بوشکان و با همکاری مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، خانه بهداشت فاریاب، دهیاری و شورای اسلامی روستای شاهیجان برگزار شده است.

 

شناسه خبر : 18122
تاریخ : 1403/8/6 11:53:57
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Vhi4Ti
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.