آخرین اخبار
برگزاری جشن اتمام صدور سند اراضی ملی استان بوشهر در آینده نزدیک
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: با تلاش شبانه روزی در آینده نزدیک جشن اتمام صدور سند اراضی ملی را با همکاری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار خواهیم کرد.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در دیدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مسئولین این حوزه به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و قدردانی از تلاش کارکنان در حفاظت از انفال اظهار کرد: با تمام ظرفیت و امکانات در حفاظت و صیانت از انفال الهی تلاش کنید و مجموعه قضایی استان طبق قوانین و مقررات در جلوگیری از تخریب و تصرف حمایت می‌کند. 

رئیس کل دادگستری استان درمورد مسائل مشکلات مطرح شده حوزه منابع طبیعی و پروند‌ه‌های موجود در سیستم قضایی گفت: در اسرع وقت آمار و اطلاعات پرونده‌های مفتوح و جاری خصوصا پرونده‌های کمسیون واحده اعلام می شود تا در رسیدگی‌ها تسریع شود.

مهر انگیز همچنین به برگزاری جلسه قضات ویژه حوزه منابع طبیعی با کارشناسان وصاحب نظران دانشگاهی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بوشهر در اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ اشاره و گفت: در سطح سراسر استان قضات شعبه ویژه مشخص و با بحث، تبادل نظر و راهکار‌های قانونی مسائل تخصصی حوزه منابع طبیعی را بررسی و نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌ها اقدام می‌شود.

دراین دیدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری که در ششمین روز از هفته منابع طبیعی و همزمان با روز حفاظت منابع طبیعی و قانون به اتفاق معاون حفاظت و امور ارضی، فرمانده یگان حفاطت، رؤسای ادارات بازرسی و حقوقی با رئیس کل دادگستری استان بوشهر دیدار داشت ضمن ارائه گزارش کاملی از فعالیت‌ها و وظایف و مسائل مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران، استان، در وضعیت خوب و مناسبی قرار دارد که به امید خدا در آینده نزدیک جشن اتمام صدور سند اراضی ملی را با همکاری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار خواهیم کرد. 

گرشاسبی همچنین به صدور اسناد ملی، تعیین تکلیف پلاک‌های دارای تداخل ممیزی و احاله مدیریت اشاره و عنوان داشت: وظایف و ماموریت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شامل حفظ و احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر مثل معادن، مخازن، جنگل و مرتع است. 

وی در مورد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: خدا را شکر طرح مذکور با حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی در استان به‌عنوان یک طرح مهم شناخته شده و مردم عزیز هم استانی بصورت خودجوش بعنوان همیاران طبیعت با اجرای پویش‌های مختلف در سال اول سربلند و از استان‌های موفق در اجرای این طرح مردمی بوده‌ایم.

وی در ادامه به تخصیص اراضی در حوزه‌های سرمایه گذاری و عمرانی پرداخت و یادآور شد: با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی درمورد واگذاری اراضی در حوزه تامین مسکن در مناطق شهری و روستایی همچنین شهرک‌های کشاورزی و صنعتی اتفاقات خوبی رقم خورده است.

بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان نیز در این نشست حضور داشت و در ادامه گفت: با تعامل و همکاری با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاران با کمترین هزینه در یک حرکت جهادی و انقلابی ۱٫۶۷۷٫۰۰۰ هکتار اراضی ملی را تثبیت و برای ۱٫۶۶٫۲۰۰۰ هکتار سند ملی صادر شده است. 

بزرگمهر اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری جشن انفال (اتمام صدور اسناد ملی) خواهیم بود.

 
شناسه خبر : 14399
تاریخ : 1402/12/22 05:10:24
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/8ZLM6I
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #جشن #منابع طبیعی #آبخیزداری

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.