آخرین اخبار
برگزاری شورای مدیریت آموزش عالی استان بوشهر با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم
دومین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان بوشهر با حضور دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج ‏فارس برگزار گردید. 

در ابتدای این جلسه دکتر جلالی دبیر شورا با ذکر شاخص‏ های آموزشی و پژوهشی گزارشی از عملکرد آموزش عالی استان ارائه دادند. 
بر اساس این گزارش حدود 18 درصد از دانشجویان استان در دوره ‏های تحصیلات تکمیلی و یک درصد در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند که در مقایسه با متوسط کشور، توسعه تحصیلات تکمیلی بالخصوص دوره دکتری با رعایت استانداردهای کیفی ضرورت دارد. 
 تعداد مقالات علمی استان در پنج سال اخیر بیش از 100 درصد رشد داشته است. آمارها نشان می‏ دهد که همکاری‏ های بین‏الملل در دانشگاه‏ های استان به شکل چشم‏گیری افزایش یافته است به نحوی که بیش از 35 درصد از مقالات در دانشگاه‏ های خلیج فارس و علوم پزشکی استان دارای همکاری بین‏ المللی است. 

در این نشست دکتر اشکپور مطلق رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان بوشهر با تشریح فعالیت‏ ها و اقدامات این دانشگاه بر لزوم توسعه کیفیت آموزشی، تقویت فعالیت‏ ها و برنامه‏ های کارآفرینی در نظام آموزشی تاکید نمودند. 

دکتر منصوری نسب رئیس دانشکاه فنی و حرفه‏ ای واحد استانی بوشهر ضمن بیان نقش این دانشگاه در تربیت نیروی تکنسین مورد نیاز استان بر آمادگی این دانشگاه در همکاری با سایر دانشگاه‏ های استان جهت توسعه آموزش‏ های مهارتی تأکید نمودند. 

همچنین دکتر بحرانی رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر ضمن تشریح رسالت‏ های این دانشگاه بر نقش‏ آفرینی این دانشگاه در تدوین سند فرهنگی و اجتماعی استان بر لزوم همکاری و هماهنگی بین دانشگاه‏ ها و مؤسسات آموزش عالی استان و تفویض اختیار به این شورا جهت تصمیم‏ گیری در مورد مسائل کلان آموزش عالی تأکید نمودند. 

دکتر مصلح رئیس شورا بر لزوم خودپالایندگی در نظام آموزش عالی، ارتقای کیفیت، اجتناب از کارکردهای مخرب برای جذب دانشجو، دوری از کاهش استانداردها برای جذب دانشجوی بیشتر، ضرورت همکاری بین موسسات و استفاده از ظرفیت‏ های مشترک برای ارتقای آموزش عالی و علم و فناوری استان، ضرورت توجه به مقیاس آموزش عالی به گونه‏ ای که امکان سرمایه‏ گذاری در زیرساخت‏ های آموزشی و مهارتی وجود داشته باشد و ضرورت توسعه آموزش‏ های مهارتی با کیفیت و مورد نیاز جامعه تأکید نمودند. 

در پایان این نشست دکتر رحیمی با تشریح اهداف و ضرورت تشکیل شورای مدیریت آموزش عالی استان‏ ها بر راه‏ اندازی کارگروه‏ های ارتقای کیفیت، اخلاق در آموزش عالی، توسعه آموزش‏ های مهارتی، آینده‏ نگری آموزش عالی و توسعه کارآفرینی تأکید نمودند.

شناسه خبر : 257
تاریخ : 1399/11/17 18:01:39
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/uI7DIt
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.