آخرین اخبار
برگزاری نخستین دوره مسابقات مهارتی سربازان استان بوشهر
نخستین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح استان بوشهر با حضور ۱۱۰ تن از سربازان برگزار شد.

به‌گزارش دریاکنار؛ نخستین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح استان بوشهر صبح یکشنبه در مرکز فنی‌وحرفه‌ای بوشهر برگزار شد که در ۱۱۰ تن از سربازان نیرو‌های مسلح مستقر در استان در ۱۵ رشته مهارتی با یکدیگر رقابت کردند.
مدیر منابع انسانی سرباز سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر هنگام برگزاری این آزمون به خبرنگار صداوسیما گفت: مرحله شهرستانی نخستین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ۲۰ آبان برگزار شد که سربازان برتر به مرحله استانی راه یافتند و امروز ۱۱۰ تن از آنان امروز در این مرحله و در ۱۵ رشته مهارتی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
سروان محسن حیدری افزود: نفرات برتر مرحله استانی نیز به مرحله کشوری راه می‌یابند که آذر و دی در تهران برگزار خواهد شد.
او اضافه کرد: جذاب کردن و خوشایندسازی خدمت سربازی، افزایش دانش و مهارت‌های ازپیش‌آموخته سربازان در دوران خدمت و آموختن مهارت‌های جدید به سربازان از مهمترین اهداف آموزش‌های مهارتی و مسابقات آن است.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر هم دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: یکی از جوامع هدف ما در آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی، سربازان مستقر در یگان‌های نظامی استان است که از آغاز سال برنامه‌ریزی برای آموزش‌های مهارتی برای چهار هزار تن از سربازان انجام شد.
عبدالمجید دراهکی افزود: متناسب با نیازسنجی بنگاه‌های اقتصادی و اجرای طرح تکاپو (توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار) برای اشتغال و رفع بیکاری، آموزش‌های مهارتی انجام شد که ۱۰ حرفه به‌عنوان تضمین اشتغال برای سربازان قرار داده شد که در چارچوب آموزش‌های مهارتی برای حضور در بنگاه‌های اقتصادی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بود و در حوزه‌های دیگر نیز ۷۰ حرفه متناسب با طرح تکاپو بر پایه نیازسنجی در بنگاه‌های اقتصادی به سربازان آموزش داده شد.
او اضافه کرد: تا کنون در همه یگان‌های نظامی استان بوشهر که بالای ۵۰ سرباز دارند به دو روش محیط کار واقعی یعنی در کارگاه‌های تولیدی و یا آموزش به‌صورت ایجاد کارگاه‌های آموزشی در پادگان‌ها بود به سربازان آموزش داده شد که مانند دیگر جوامع هدف پس از پایان از آنان آزمون برخط گرفته می‌شود، ارزیابی می‌شوند و به آنان گواهینامه بین‌المللی داده می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: با هدف ایجاد اشتغال سربازان، تسهیلات کم‌بهره اشتغال به آنان داده می‌شود که پارسال ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به ۳۴۰ سرباز که مهارت دیده و گواهینامه گرفته بودند داده شد و امسال هم این تسهیلات در تبصره ۱۸ به آنان داده می‌شود.
دراهکی با اشاره به برنامه آموزش به ۴ هزار سرباز گفت: از آغاز سال تا پایان آبان به ۲ هزار و ۶۰۰ سرباز نیرو‌های مسلح استان بوشهر آموزش‌های مهارتی داده شده که برخی نیز همچنان در حال آموزش هستند و تا پایان سال نیز ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر

شناسه خبر : 12598
تاریخ : 1402/9/6 08:40:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/OznAxI
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #نیرو‌های مسلح #مسابقات #مهارتی #کارکنان #سربازان #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.