آخرین اخبار
به بهانه دعوت هنرمندان در تیم قلمداران هنر جنوب؛ این تیم توانسته با روابط عمومی هنرمندانه، همه آحاد مردم را گرد هم بیاورد
عصر سه شنبه، سه مهمان ویژه غلامرضا ابراهیمی « شاعر آیینی »، حسین لطفی نیا« تهیه کننده برنامه صدا وسیما مرکز بوشهر» ، امیر شیخی « عکاس و طراح گرافیک» به دلیل فعالیت های مذهبی از طرف تیم قلمداران هنر جنوب دعوت و از آنها تجلیل به عمل آورد. این دعوت که همزمان با ده اول فاطمیه و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا « سلام الله علیها »بود، غلامرضا ابراهیمی شاعر آیینی مطرح بوشهر در وصف حضرت به همین مناسبت با حضور مسعود عرب زاده «مدیر عامل » نیما صدری « سرپرست » عبدالکریم نیسنی « هئیت مدیره» و جمعی از بازیکنان و هنرمندان در ورزشگاه شهدای خلیج فارس به شعرخوانی پرداخت .

بر اساس این گزارش ؛ هجدهمین مسابقه دیدار دوستانه  فوتبال قلمداران هنر جنوب به مصاف تیم  اتحاد دورودگاه رفت که نکته جالب توجه این بازی معرفی کاپیتان های جدید بود.
در این دیدار ، سبحان زنگی ، میلاد سیروسی ، احسان فرهمندنیا هر سه قبل از بازی به عنوان کاپیتان بازوبند را به بازوی خود بسته اند،که هر بازی بنا به تشخیص سرمربی قلمداران هنر جنوب  نعمت الله امین نژاد به عنوان هدایت گر تیم روی زمین  به میدان می روند.
هر سه که از بازیکنان موثر تیم به حساب می آِیند در فصل گذشته یک پای ثابت تیم قلمداران هنر جنوب بود ند. حالا هر سه به یکی از با تجربه ترین بازیکنان تیم تبدیل شده اند . 
یکی از ویژگی های این مسابقات حضور هنرمندان و شاعران در نیمکت به عنوان یار قلمداران هنرجنوب است که ترکیب تازه ای از ورزش و هنر را در زاویه  مستطیل شکل زمین به نمایش گذاشته است.
زینب وطن خواه ، شاعر آیینی در این زمینه نظر خود را در حمایت از تیم هنرمندان « قلمداران هنر جنوب » بیان می دارد :  به کوشش مسعود عرب زاده ، شاعر ، هنرمند و پژوهشگر استان بوشهر تیم فوتبال قلمداران هنر جنوب طرحی نو در انداخته اند تا بر فراز قله ی بلند فرهنگ سازی پرچمِ احترام وافتخار به یکسان بودن مقام مرد و زن را بالا بگیرند.
این شاعر با تقدیر از برنامه های فرهنگی قلمداران هنر جنوب و مردمی بودن  تیم یادآور شد : این تیم توانسته با اندیشه و روابط عمومی قوی  توانسته ، تفاوت ها را از میان بردارند و هر مسابقه  با خلاقیت های بزرگ و کوچک از مَردُمی بودن شان رونمایی کنند.
محمد امینی شاعر بومی سرا با بیان شاعرانه خود درخت دیر پای و کهنسال ادب را با کلماتی چنین به تصویر می کشد ، حس شاعرانه ی خود را چنین بیان می کند :  من نظر خودم را راجع به گرد هم آیی هنرمندان از جمله شاعران در اجتماع ورزشی بسیار خوش آیند ابراز میدارم.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس دعوت  بانوان هنرمند را کاری ارزشمند برشمرد و گفت :  در مسابقات تیم قلمداران هنر جنوب ، حضور خانم های هنرمند به صورت مستمر به عنوان یار افتخاری حضور دارند و از نزدیک پاسداشت شهدا و همچنین بازی فوتبال را از نزدیک تماشا می کنند .
امینی افزود :  این گرد هم آیی هنرمندان چشمه جوشان عشق و علاقه و صمیمیت و همدلی هنرمندان استان را بیشتر خواهد کرد و از عقاید همدیگر استفاده علمی و معنوی خواهند داشت. 
یکی از نام های آشنا  که روی نیمکت قلمداران هنر جنوب نشسته بود از جنس دریا حضور داشت  که غربت موج را تداعی می کرد و تصویری از نبرد موج و ماهی ، صخره و دریا عبدالرسول غریبی ،نویسنده و نقاش نیز با بیانی این چنین از این دیدارهای هنرمندانه هفتگی در زمین فوتبال گفتگو می کند .

میادین ورزش بویژه فوتبال جدای از اینکه کانونی برای نشاط وتفریح و ورزش تجمیعی جامعه آنهم با حضور برادران وخواهران باشد باید جولانگاه اخلاق مداری و بروز هنجارها و عرصه یادآوری های فرهنگ ایثار مردانگی واز خود گذشتگی ها بخصوص ارج گذاری از راه شهدا یعنی الگوها وسرمایه های فرهنگی این ملت باشد .
این نویسنده و نقاش در رابطه با کارهای ارزشی تیم قلمداران هنر جنوب خاطرنشان کرد : الحمدالله این جهت گیری نیک وقابل احترام اکنون مد نظر  مسعود عرب زاده مدیر عامل تیم و تمام کادر اجرایی و بازیکنان می باشد که قابل تقدیر است .
غریبی با اشاره به اهمیت دعوت هنرمندان  یادآور شد : در ارتباط با دعوت از هنرمندان این امر صبغه ای نیک و نکته ای لارم ضروری است و قطعا موجبات دلگرمی و نشاط بخشی و همبستگی های بیشتر کانون های ورزشی فرهنگی با اقشار مختلف جامعه است لذا با ارج گذاری از نیک اندیشی و نیت خیر دوستان پیشنهاد می شود اگر دعوت از هنرمندان و غیره منحصر به معرفی عملکرد وآشنایی فرهنگی وتشریح این تلاش باشد بازتاب شیرین تر وخالص تری دارد.
شایان ذکر است؛ تیم قلمداران هنر جنوب در ادامه روند زنده نگه داشتن مکتب ایثار و شهادت ،به یاد شهید دانش آموز محمد رضا وحدتیان برگزار شد .

لازم ذکر است ؛ در این بازی بعد از گلی میلاد سیروسی بازیکن تیم قلمداران هنر جنوب  به ثمر رساند خوشحالی نکرد و کنار بنر شهید محمد رضا وحدتیان رفت وادای احترام کرد و بازیکنان صلوات فرستادند ، داور مسابقه  مسعود لطفی بخاطر حرکت زیبا به ایشان کارت سبز نشان داد . همچنین بازیکن تیم دورودگاه بعد از اینکه بازیکن قلمداران به زمین افتاد ، توپ را به بیرون زمین فرستاد ، از داور مسابقه کارت سبز گرفت که بازیکنان و هواداران بازیکن ارزشی تیم دورودگاه تشویق کردند .
گفتنی است ؛ این بازی با همت انتشارا ت قلمداران هنر جنوب ، صدر پوش ، مجمع مردمی ورزش ، قرارگاه تحول اجتماعی استان بوشهر روز سه شنبه 21 آذرماه در مجتمع فرهنگی ورزشی شهدای خلیج فارس برگزار شد .

 
 
شناسه خبر : 12884
تاریخ : 1402/9/22 12:57:57
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JAmIgf
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #تیم قلمداران هنر جنوب #هنرمندان #شاعر آیینی #ورزشگاه شهدای خلیج فارس

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.