گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
به مناسبت صدمین زادروز دکتر زرین کوب مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر برگزار شد
به مناسبت صدمین زادروز زنده یاد دکتر عبدالحسین زرین کوب ادیب و تاریخ نگار مشهور ایرانی از صد چهره برتر هنری و فرهنگی ۱۴۰۱ در منطقه غرب ایران تجلیل به عمل آمد

به گزارش اختصاصی نشریه دریاکنار: مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر برتر در سال ۱۴۰۱ به میزبانی انجمن ادبی زرین کوب بروجرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت منطقه ای در غرب ایران برگزار شد

 

به گزارش محمد فصیحی مدیر انجمن ادبی دکتر زرین کوب شهرستان بروجرد ، در آستانه یکصدمین سالگرد تولد دکتر زرین کوب نویسنده و پژوهشگر  اقدام به برگزاری همایش تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر شهرستان بروجرد نمود. در این همایش از سید علی اشرف شریعت مداری پیشکسوت شعر و ادبیات به عنوان پدر شعر شهرستان بروجرد تجلیل و قدر دانی شد .

همچنین از دکتر رحیم رفیع منش تنها دارنده نشان درجه یک هنر موسیقی شهرستان بروجرد تجلیل ویژه شد . در کنار این دو بزرگوار از یکصد هنرمند جوان بنام شهرستان در تمام رشته های فرهنگی و هنری تجلیل و قدردانی شد .در خلال برنامه اجرای موسیقی زنده ، اجرای نمایش ، شاهنامه خوانی ، شعر خوانی داشتیم . همچنین از کتاب های ریل تماشا اثر استاد شریعت مداری و مارادونا چه گوارای فوتبال اثر مهدی بیرانوند " روژمان " و زمستان با کسی شوخی ندارد اثر محمد فصیحی به عنوان تازه های نشر در شهرستان بروجرد رونمایی شد .

محمد فصیحی افزود که به حول قوه الهی این همایش را هر سال برگزار خواهیم کرد و هر سال از یک چهره پیشکسوت هنر بروجرد و منطقه غرب ایران در سال ۱۴۰۱ تجلیل ویژه انجام و برترین های هربخش معرفی و انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود که این صدنفر هنرمند جوان طی یک سال گذشته به صورت حرفه ایی رصد شدند و از میان تمام هنرمندان بروجرد و منطقه غرب ایران  انتخاب شدند . در کنار انجمن ادبی دکتر زرین کوب موسسه فرهنگی هنری آوای کوچه فیلم و انتشارات امتیاز و اداره فرهنگ و ارشاد بروجرد دیگر بانیان این برنامه وزین بودند که با حمایت مالی پتروشیمی ماهشهر و با تلاش های دلسوزانه مهندس علی گودرزی تامین مالی گردید . اجرای برنامه به عهده دو تن از شاعران مطرح شهرستان آقای قاسمی و خانم روزبهانی بود . در این همایش خانم سایه سلگی از شاعران مطرح کشور به عنوان مهمان شعر خوانی نمودند .

در پایان محمد فصیحی از تمام اعضای انجمن و هیئت امنا محترم کمال تشکر و قدردانی را داشتند.

شناسه خبر : 6099
تاریخ : 1401/12/15 10:14:43
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/PkLCpV
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #انجمن ادبی زرین کوب #زادروز دکتر عبدالحسین زرین کوب #مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر #محمد فصیحی #شیرین دارابی #زهرا گودرزی #حمید آقایی #میثم قاسمی #انتشارات امتیاز #منطقه غرب ایران #برترین های فرهنگ و هنر ۱۴۰۱ #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.