گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بوشهر پیشگام در ترویج ورزش همگانی:طرح سالن رایگان ورزشی در سراسر استان اجرا می‌شود
در راستای توسعه ورزش همگانی و ترویج فرهنگ ورزش در بین مردم، مدیرکل ورزش و جوانان از طرحی برای رایگان شدن سالن‌های ورزشی در یک روز از هفته خبر داد.

یاسر جمالی مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی اظهار داشت: بوشهر با سابقه درخشان در پرورش فوتبالیست‌های ملی‌پوش، همچنان مستعد درخشش در این عرصه است. وی با اشاره به حضور 3 ملی‌پوش در تیم ملی فوتبال ایران، از کمبود زمین‌های چمن به عنوان یکی از چالش‌های اصلی این استان نام برد.

ایشان گفت: با وجود استعدادهای فراوان، بوشهر در زمینه کمبود زمین‌های فوتبال با مشکلاتی روبرو است. با این حال، گام‌های بلندی برای جبران این کمبود برداشته شده است. سند آمایش سرزمینی وزارت ورزش و جوانان با تمرکز بر نخبه‌پروری، از طریق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و سربازان، در حال اجرا است.

یاسر جمالی گفت: سال 1402 برای ورزش استان بوشهر سالی پر بار بود. سرانه ورزشی استان با رشدی 14 درصدی از 1.8 به 1.23 درصد افزایش یافت. در هفته دولت، 24 پروژه ورزشی افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

 رشد در برخی زمینه‌ها و سکون در برخی دیگر؛

در حالی که زمین‌های ورزشی 14 درصد رشد داشتند، زمین‌های ورزشی ساحلی رشدی را تجربه نکردند. از دیگر اقدامات قابل توجه، تجهیز 45 خانه روستایی و افزایش سه برابری درآمد اختصاصی در مقایسه با سال 1401 بود.

جمالی با اشاره به پرداخت حقوق ماهیانه به 20 نفر از ورزشکاران بوشهری، اقدامی ارزشمند در جهت حمایت از قهرمانان و تشویق جوانان به فعالیت در عرصه ورزش دانست که این طرح که از دوره قبل آغاز شده بود، در 1402 با افزایش تعداد نفرات تحت پوشش همراه بود.

وی افزود: در سال 1402 شاهد رشدی 14 درصدی در احداث زمین‌های ورزشی، 14 درصدی در احداث استخر سرپوشیده و 50 درصدی در احداث پیست تارتار بوده‌ایم.

احیای شاهین در راه است/حمایت بی‌سابقه از هیئت‌های ورزشی بوشهر

 مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکلات این باشگاه، خبر از تامین اعتبار تا بخشی از بدهی‌های شاهین داد.

مهرانگیز، رییس کل دادگستری استان، در این زمینه نقش‌ مهمی داشته و با ورود خود، زمینه را برای تامین اعتبار فراهم کرده است. طبق برآوردها، ارزش خود سهام باشگاه شاهین 21 میلیارد تومان است و دو سهامدار متعهد شده‌اند که بدهی‌های این باشگاه را پرداخت کنند. با این حال، چالش اصلی، مربوط به بدهی‌های بازیکنان خارجی است که باید برای حل آن راه حلی پیدا شود.

حمایت بی‌سابقه از هیئت‌های ورزشی؛

  مدیرکل ورزش و جوانان در این خصوص اعلام کرد: کمک‌های مالی ارائه شده به این هیئت‌ها در سال جاری، در 45 سال گذشته بی‌سابقه بوده است که با 43 هیئت ورزشی فعال در استان بوشهر، در مجموع 20 میلیارد تومان کمک مالی دریافت کرده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه هیچ هیئت ورزشی نباید دغدغه اعزام ورزشکار به مسابقات را داشته باشد، گفت: اعتبارات بر اساس ظرفیت هر هیئت تخصیص یافته است.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان بوشهر همچنان در صدر اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان این استان قرار دارد که تکمیل سالن 3 هزار نفری مجموعه ورزشی شهید نادر مهدوی بوشهر به عنوان مهم‌ترین طرح ورزشی این استان در دستور کار قرار دارد.

جمالی با اشاره به وجود 128 پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان بوشهر که برای تکمیل به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند، از حمایت شرکت‌های بزرگ برای تامین بخشی از این اعتبارات خبر داد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر همچنین از مساعدت استانداری بوشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار به ورزش این استان خبر داد. وی افزود: تاکنون 30 میلیارد ریال از این اعتبار دریافت شده و مابقی نیز طی هفته های آینده در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار خواهد گرفت.

گرمای طاقت‌فرسا و چالش سرمایش سالن‌های ورزشی بوشهر؛ نیازمند همیاری مسئولان

گرمای طاقت‌فرسای تابستان در استان بوشهر، چالشی جدی برای ورزشکاران و استفاده‌کنندگان از سالن‌های ورزشی این استان ایجاد کرده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به این مشکل، خواستار همراهی و مساعدت مسؤلین و مدیریت ارشد استان برای رفع این معضل شد.

رایگان‌سازی سالن‌های ورزشی برای یک روز در هفته

در راستای توسعه ورزش همگانی و ترویج فرهنگ ورزش در بین مردم، مدیرکل ورزش و جوانان از طرحی برای رایگان شدن سالن‌های ورزشی در یک روز از هفته خبر داد.

جمالی با اشاره به اینکه هزینه اجاره یک ساعت اماکن ورزشی برای برخی از مردم بالاست، گفت: در این طرح، یک سالن در هر شهرستان در ساعات مشخصی و با حضور مربی، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. برای اجرای این طرح، یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که از خرداد ماه اطلاع‌رسانی لازم در خصوص این طرح آغاز شود. انتظار می‌رود با اجرای این طرح، شاهد افزایش اقبال عمومی به ورزش و ارتقای سطح سلامت و نشاط جامعه در استان بوشهر باشیم.

تحولی در ورزش محلات بوشهر: تجهیز 200 محله به امکانات ورزشی با محوریت مساجد

خبر خوش برای اهالی ورزش‌دوست استان بوشهر

طرحی نوآورانه با عنوان "هر محله یک باشگاه ورزشی" داریم که تحولی بزرگ در عرصه ورزش محلات این استان رقم خواهد زد. در این طرح، 200 محله با مدیریت مساجد به امکانات ورزشی مجهز می‌شوند و بستری مناسب برای فعالیت‌های ورزشی جوانان در محلات فراهم خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری، 20 هزار نفر از طریق این طرح به امکانات ورزشی در محلات خود دسترسی پیدا کنند. این امر گامی مهم در جهت توسعه ورزش همگانی و افزایش نشاط و شادابی در بین جوانان خواهد بود.

حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد

علاوه بر طرح "هر محله یک باشگاه ورزشی"، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه جوانان نیز خبر داد. سال گذشته، پنج سازمان مردم‌نهاد با پرداخت 70 میلیارد ریال از سوی این اداره کل مورد حمایت قرار گرفتند.

امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها، شاهد رونق هر چه بیشتر ورزش در استان بوشهر، به خصوص در سطح محلات، و همچنین افزایش مشارکت جوانان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم

شناسه خبر : 15280
تاریخ : 1403/2/23 20:16:02
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JVdBtA
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #یاسر جمالی #مدیرکل ورزشی و جوانان استان بوشهر #ورزش و جوانان #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.