آخرین اخبار
بیانیه حوزه علمیه امام خمینی(ره) درباره جنجال‌های اخیر/فرآیند بازگشت مالکیت زمین در حال انجام است
حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران: آیت‌الله صدیقی از زمان تأسیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) در سال 1382، در نظر داشتند مجتمعی فرهنگی-آموزشی به‌منظور فعالیت‌های فرهنگی و جذب نوجوانان ذیل حوزه علمیه تأسیس نمایند.

به‌همین منظور، ثبت موسسه‌ای فرهنگی-آموزشی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفت تا امکان بهره‌مندی از مزایای قانونی موسسات آموزشی فراهم گردد.

با توجه به فراهم نبودن شرایط و امکانات، این مهم به تأخیر افتاد تا اینکه در آبان‌ماه 1402، فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده و خدماتی به حوزه داشت، مامور انجام کار می‌شود اما در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای تولیت محترم و برخی دیگر از اعضا جعل و اساسنامه‌ای با عنوان «غیرتجاری» اما با شرح وظایف تجاری و با سهام افراد حقیقی، برای این موسسه تنظیم و ثبت می‌گردد.

بعد از ثبت موسسه مذکور با عنوان «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم»، تولیت حوزه با اعتماد به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه بر مبنای توافقات و خط مشی تعریف شده، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه مذکور منتقل نموده و آن را امضاء می‌نماید.

بعد از اطلاع از تخلفات صورت گرفته در تحریف اساسنامه و جعل امضاء، دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در حال حاضر، اموال حوزه امام خمینی(ره) تهران از جمله ملک مذکور، در اختیار کامل این حوزه می‌باشد و هیچ تصرفی از طرف موسسه و افراد حقیقی در آن انجام نشده است.

 

 

شناسه خبر : 14617
تاریخ : 1403/1/2 16:57:44
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/stDELO
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #حوزه علمیه #آیت الله صدیقی #بیانیه #جعل #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.