آخرین اخبار
💢بیانیه ی جمعی از دانشجویان و جوانان انقلابی فارس
جمعی از دانشجویان و جوانان انقلابی فارس طی بیانیه‌ای حمایت خود را از دکتر بهیار مقیمی جهت استانداری فارس اعلام کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف فارس، همانطور که خود بهتر از هر کس می­دانید، امروز کشور عزیز ما در پایان چله اول انقلاب اسلامی و آغازین سال­های هزاره سوم، یک بار دیگر انتخابی سرنوشت ساز و خطیر را انجام داده و بر همگان از پیر و جوان و خرد و کلان بویژه نخبگان و اندیشمندان کشور لازم است تلاشی انقلابی برای کمک به این انتخاب به بهترین و آبرومندترین صورت بعمل آورند. ما به عنوان جمعی از دانشجویان و جوانان انقلابی فارس، وفادار به اهداف و آرمان­های انقلاب اسلامی که در راس آنها سعادت دنیوی و اخروی مردم قرار دارد، وظیفه خود می­دانیم که مطالبی چند را باستحضار شما مردم عظیم الشان فارس قهرمان برسانیم:

1. همگان می‌­دانند که مدیریت کلان اجرایی کشور در چند دهه گذشته بصورت آشکار و نهان در اختیار جریان و افرادی بوده است که به ظرفیت و توانایی های ملت باور نداشته اند و عدم خودباری ملی، بیگانه باوری ناشی از بینش ارتجاعی و جاهلانه و ضعف دانشی همراه با خودفریبی آنها، عامل عمده و بانی اصلی نابسامانی­ های غیر قابل پذیرش امروز ایران اسلامی و تشدید مشکلات می­ باشد.

تردیدی نیست که عمده آنچه موجب طولانی، سخت و پرهزینه شدن دوران گذار ملت ما از جامعه ای استبداد زده، استثمار شده و عقب نگه داشته شده به کشوری با شاخص­ها و وضعیت شایسته آن گردیده است، ریشه در دلایل پیشگفته ای دارد که حتی با حُسن ظن، کمترین ثمره آن سوء تدبیر مزمن و واپسگرایی عملی جریان و افراد حاکم بر دستگاه اجرایی بوده است به گونه ای که سرریز آن، قوا و بخش­های دیگر کشور خصوصا فارس را نیز دچار مشکلات حاد و مزمن مختلفی نموده و یا حل و رفع مشکلات و مسائل آنها را سخت و پیچیده تر کرده است.

2. مطالعات و پیش بینی های ما حاکی از تغییرات قابل توجه در عرصه جهانی و منطقه­ ای در سال­ های آتی بوده و لذا بی شک دهه‌ی آینده یکی از حساسی‌ترین برهه‌های تاریخی سرزمین ایران خواهد بود. نتیجه و محصول اقتصادی و اجتماعی انتخابات می­ تواند تداوم وضع نامطلوب موجود یعنی تورم دو رقمی فزاینده، عدم ثبات و ناپایداری دائمی، بیکاری آشکار و پنهان گسترده، رشد اقتصادی پایین، بی کیفیت، پرنوسان و غیرفراگیر و فقر و نابرابری غیرعادلانه اقشار وسیعی از خانوارها و رکود عمیق و طولانی همراه با وابستگی بیش از پیش اقتصاد به فروش ثروت ملی و بین­ نسلی و تداوم فساد و رانت­خواری و تشدید آسیب های اجتماعی و فعال تر شدن بسیاری از گسل‌های اجتماعی با استمرار حاکمیت ساختارها وجریانات و افراد  واپسگرا و دلبسته به بیگانگان باشد و یا منجر به انجام اصلاحات همه جانبه، گسترده، عمیق، هماهنگ و همگرا برای بازگرداندن قطار پیشرفت ملت بر ریل های ترقی و تعالیِ استبدادستیز، استثمارزدا، استقلال طلب و عدالت خواهانه ای گردد که از جمله اهم آرمان اصلی و اصیل انقلاب اسلامی بوده است.

3. ما بر مبنای آگاهی و تحلیلی که از وضع موجود و ظرفیت­ها و توانایی­ هایی تاریخی ملت ایران بخصوص استان فارس که با کمال تاسف حتی در بهترین برآوردها  بیشی از نیمی از آن هم تاکنون  در استان فعلیت بخشیده نشده است داریم و بر اساس سوابق و برنامه های منتشره در انتخابات جاری، بر این باوریم جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رئیسی و دولت جوان و انقلابی که ایشان آن را شکل خواهند داد قادر به تغییر وضع موجود به سمت وضع مناسب با توجه مقدورات و اقتضائات امروز کشور و استان پهناور فارس، می­ باشند.در همین راستا مطالبه جدی و بحق ماست که رئیس جمهور منتخب و تیم ایشان با تیزبینی و نگاهی در خور مردم شریف فارس به انتخاب نماینده عالی دولت در استان بپردازند. 

*دکتر بهیار مقیمی*  مدیری با رویکرد جهادی و با سوابق متعدد در سطح ملی و کلان با شاخصه های همچون ساده زیستی، پاک دستی و با عدم گرایش به اشرافی گری، مردمی بودن و دلسوز و تلاشگر برای بهبود زندگی طبقات مستضعف و ایجاد امید و تحرک در مردم، با توان بسیج نیروها برای ایجاد تغییرات اقتصادی بایسته در استان،و موارد متعدد دیگر که از مزیتهای مشهود ایشان است، فردی اصلح و شایسته جهت استانداری فارس می باشد. لذا برخود فرض و لازم دانستیم که ضمن ارائه کلیتی اجمالی از دیدگاه خود نسبت به وضع موجود و چرایی آن و همچنین بیان انتظارات و ضرورتی که تغییر وضع موجود را تنها راه برون رفت استان پهناور فارس از دام عقب ماندگی می‌داند، حمایت خود از ایشان برای تحقق وفاق و همگرایی، تغییرات نهادی و ساختاری و بویژه استفاده کامل از ظرفیت­های معطل مادی و انسانی استان بهبود شاخص­های اصلی اقتصادی مانند افزایش رشد، شفافیت و آزادی اقتصادی و کاهش بیکاری، فقر مطلق و نابرابری و مقابله با فساد و ویژه خواری، با تعهد به آرمان های انقلاب اسلامی ابراز نماییم.

4. روشن است این حمایت و همراهی مادامی که ایشان با میثاقی که باید با مردم شریف و جامعه نخبگان  فارس ببندند و با ارائه و تبیین مکتوب و شفاهی دیدگاه­ها و برنامه های خود مبتنی بر اصول قانون اساسی، اقتصاد اسلامی و سیاست کلی نظام بویژه سیاست­های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بسته­ اند باقی مانند، بطور کامل و در تمامی عرصه­ ها و ساحات نظری و عملی تداوم خواهد داشت.

جمعی از دانشجویان و جوانان انقلابی فارس

شناسه خبر : 712
تاریخ : 1400/4/31 20:15:41
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/tvRI8q
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.