گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بیش از دو هزار بیمار دیابتی در سال جاری در تنگستان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را دریافت کرده‌اند
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: بیش از دو هزار بیمار دیابتی در سال جاری در تنگستان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را دریافت کرده‌اند.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، ماه زرافشون رفیعی بیان داشت: از مجموع دو هزار و 425 بیمار دیابتی شناسایی شده در تنگستان، دو هزار و 315 نفر خدمات مربوط به بیماران دیابتی را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد 950 نفر خدمات مورد نیاز خود را از پزشک و هزار و 365 نفر خدمات مورد نیاز خود را از مراقبین سلامت و بهورزان دریافت کرده‌اند.
رفیعی اظهار داشت: اضافه‌وزن و چاقی، فشارخون بالا، اختلال چربی خون، فعالیت بدنی ناکافی، مصرف دخانیات و سابقه خانوادگی دیابت از جمله عوامل خطر بروز دیابت هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان بابیان اینکه پرخوری، تکرر ادرار، کاهش وزن، تشنگی فراوان، ضعف و کاهش نیروی جسمی، دیر بهبود یافتن زخم‌ها و عفونت از علائم بیماری دیابت است، تصریح کرد: دیابت ممکن است برای ماه‌ها و یا سال‌ها بدون علامت باشد لذا تنها راه تشخیص سریع بیماری دیابت انجام آزمایش قند خون است.
مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان افزود: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت در تنگستان دارای واحد آزمایشگاه هستند که افراد می‌توانند با مراجعه به این آزمایشگاه‌ها با انجام این آزمایش، سطح قند خون خود را ارزیابی کرده و در صورت وجود بیماری از آن آگاه شوند.
رفیعی خاطرنشان کرد: همه‌کسانی که به‌عنوان بیمار دیابتی شناسایی می‌شوند به‌صورت ماهیانه توسط بهورزان و مراقبین سلامت و هر سه ماه یک‌بار توسط پزشک معاینه و مراقبت می‌شوند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به نیاز بیماران دیابتی به دریافت آموزش در رابطه با رژیم غذایی مناسب، ورزش، نحوه مراقبت از پاها و … یادآور شد: کارکنان بهداشت و درمان تنگستان آمادگی کامل برای ارائه آموزش‌های لازم به مراجعه‌کنندگان را دارند.
رفیعی خاطرنشان کرد: تعداد دو هزار و 425 بیمار دیابتی در شهرستان تنگستان شناسایی‌شده‌اند که خدمات موردنیاز خود را از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت دریافت می‌کنند.

شناسه خبر : 4090
تاریخ : 1401/8/25 05:46:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/5LkND6
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #شبکه.بهداشت.درمان #دیابت #ماه زرافشون رفیعی #مراکز خدمات جامع سلامت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.