گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بیش از ۱۵۰هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: برداشت ۱۵۰ هزار و ۵۸۰ تن محصول از سطح ۱۰۰ هزار و ۴۰۵ هکتار گندم‌زارهای این استان حاصل دسترنج کشاورزان بوشهری در سال آبی جاری است

کبری توکلی اظهار کرد: این میزان برداشت گندم که نسبت به سال گذشته افزایش بیش از پنج برابری را نشان می‌دهد از سطح ۸۵ هزار هکتار مزارع گندم دیم و ۱۵ هزار و ۴۰۵ هکتار گندم آبی بوده است.

وی افزود: از این میزان تولید گندم ۱۲۲هزار و ۷۸۰ تن به عنوان مازاد نیاز کشاورزان به مراکز خرید گندم در این استان تحویل شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین امسال ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم بذری خریداری و ۱۳ هزار تن سهم خودمصرفی کشاورزان است.

وی اضافه کرد: برای برداشت خوشه‌های طلایی گندم امسال ۷۱۷ دستگاه کمباین شامل ۷۰۰ دستگاه کمباین غیربومی سبک و سنگین از استان فارس و ۱۷ کمباین بومی کار برداشت را انجام و ۱۴ مرکز نیز کار خرید و تحویل محصول را از کشاورزان برعهده داشتند.

توکلی یادآور شد: در سال زراعی گذشته ۹۰ درصد مزارع دیم گندم استان بوشهر به دلیل خشکسالی دچار خسارت و مزرعه‌های آبی نیز با افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی روبرو شد و در پایان تنها حدود ۳۰ هزار تن گندم برداشت و از این میزان ۲۰ هزار و۴۵۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

شناسه خبر : 8657
تاریخ : 1402/3/18 16:07:15
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/HJw9Tg
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #برداشت #گندم #نشریه دریاکنار #جهادکشاورزی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.