گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تأمین زمین برای ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر
جلسه شورای تامین مسکن بوشهرمدیرکل راه و شهرسازی ‌بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت بیش از ۴۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی نهضت مسکن در استان گفت: تاکنون زمین برای ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی تأمین شده است

به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر؛ سید محمود دستغیبی درجلسه شورای تامین مسکن استان طرح نهضت ملی مسکن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در برنامه ۴ ساله این طرح ساخت ۴۲ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۳ هزار و ۲۵۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۴۹ هزار و ۶۷۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای تأمین مسکن استان بوشهر تعداد متقاضیان حائز شرایط فعال برای تخصیص پروژه را ۱۵ هزار و ۹۲۰ نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون به ۴ هزار و ۶۹۹ نفر پروژه مسکن تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از تأمین زمین برای ساخت ۳۲ هزار و ۸۰ واحد مسکونی خبر داد و بیان کرد: از تعداد متقاضیان ساخت مسکن تاکنون ۴ هزار و ۶۱۲ نفر نسبت به پرداخت مبلغ اولیه بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کرده‌اند.

دستغیبی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت ۲ هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده است، تصریح کرد: در اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت تاکنون ۲ هزار و ۶۴۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که درخواست ۶۴۵ نفر مورد تأیید نهایی قرار گرفته و ۹۴۴ نفر هم در انتظار بررسی هستند.

وی با اشاره به تأمین ۶۴۴ واحد مسکونی برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت به پرداخت تسهیلات طرح خود مالک اشاره کرد و ادامه داد: در طرح خود مالک ۴ هزار و ۵ نفر ثبت‌نام و بانک‌ها با ۹۶۷ نفر قرارداد منعقد کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از ثبت‌نام یک‌هزار و ۸۵۲ نفر در سامانه دریافت زمین ویژه دارندگان ۳ فرزند و بیشتر در شهرهای استان خبر داد و گفت: بر اساس قانون جوانی جمعیت زمین برای ساخت مسکن به پدر و مادر دارای ۳ فرزند و بیشتر واگذار می‌شود.

دستغیبی در ادامه با بیان اینکه از محل پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در قالب ۳۰۷ پروژه در دست ساخت است اضافه کرد: در این راستا ۲ هزار و ۴۲۶ واحد دارای پروانه ساختمانی هستند و طرح‌های دارای قرارداد مشارکت مدنی ۴ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی است.

وی تعداد واحدهای مسکونی دارای قرارداد سازنده را ۷ هزار و ۱۷۹ واحد اعلام کرد و گفت: برای تسریع در روند ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی دولتی به این طرح‌ها الحاق شده است

شناسه خبر : 8516
تاریخ : 1402/3/14 15:33:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/uesGng
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #واحد مسکونی #شورای تامین #راه و شهرسازی #مسکن #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.