آخرین اخبار
تایید صلاحیت افزون بر ۵۰ درصد داوطلبان در مرحله دوم
رئیس هیئت نظارت برانتخابات استان بوشهر گفت: افزون بر ۵۰ درصد داوطلبان انتختابات مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم تایید صلاحیت شده اند.

به گزارش دریاکنار؛ خلیل رضایی افزود: براساس روز شمار انتخابات مجموعا دراستان ۴۹۵ نفر از افرادی که داوطلب انتخابات بودند در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده بودند که از این شمار ۲۶۴ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.

وی گفت: بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات ۴ مرحله دارد مرحله اول هیئت‌های اجرایی هستند که در آبان نظر اولیه خود را اعلام کردند که مجموعا ۶۰ درصد داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی تائید شدند.

رضایی اضافه کرد: مرحله دوم در بازده زمانی ۵۰ روزه هیئت نظارت استان با کسب نظر هیئت مرکزی نظارت کار بررسی صلاحیت‌های داوطلبان اعم از افرادی که توسط هیئت‌های اجرایی تائید، عدم تائیدیا عدم احراز داشته اند را آغاز کرده اند و در این بازده زمانی که آخرین فرصت آن ۱۴ دی ماه بود افزون بر ۵۰ درصد افراد تائید شدند.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات استان ادامه داد: مرحله بعد یک بازده زمانی ۳۰ روزه دارد که افرادی که دراین مرحله قبل تائید صلاحیت نشده اند یا عدم احراز شامل آن‌ها شده از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه فرصت دارند شکایت یا اعتراض خود را در سامانه مخصوص شورای نگهبان بارگذاری کنند تا در فرصت یکماهه مجدد توسط شورای نگهبان بررسی شود.

رضایی بیان کرد: در انتخابات مجلس یازدهم در استان افزون بر ۷۰ نفریا ۳۶ درصد عدم احراز شامل آن‌ها شده که در این دوره ۲۷ نفر یا ۱۱ ونیم درصد عدم احراز داشته اند که این عدم احراز نسبت به انتخابات گذشته کاهش چشمگیر داشته است.

وی عنوان کرد: ۱۲۲ نفری که تائید شده اند همچنان پایبندی خود را به قانون و مقررات ثابت کنند و براساس ماده ۷۰ قانون انتخابات مهلت انتخابات مشخص است و تا قبل از مهلت قانونی انتخابات، اجازه تبلیغ در فضای حقیقی و مجازی را ندارند و تخلف محسوب می‌شود.

رضایی گفت: نتیجه قطعی تائید صلاحیت‌ها پایان بهمن ماه اعلام می‌شود و هم اکنون ۲ مرحله دیگر برای بررسی صلاحیت ها، توسط شورای نگهبان داریم و پس از آن از ۳ تا ۹ اسفند فرصت تبلیغاتی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

 
شناسه خبر : 13303
تاریخ : 1402/10/18 06:05:15
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/YRynhZ
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #تایید صلاحیت #رئیس هیئت نظارت #انتخابات استان بوشهر #مجلس شورای اسلامی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.