گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
روایتی از دیدار سران کشورهای خارجی با رهبر انقلاب اسلامی
تداوم همکاری‌ها؛ سیاست جمهوری اسلامی
در پی شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران، سران کشورهای خارجی و همسایه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار داشتند و این ضایعه را تسلیت گفتند. آنچه در این دیدارها درباره رئیس‌جمهور فقید ایران مطرح شد در این مطلب مرور شده است.

* دیدار آقای «تمیم بن حَمَد آل ثانی» امیر قطر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای : همان روح علاقه و اطمینان میان ایران و قطر که در دوره رئیس جمهور فقید حاکم بود از طرف آقای دکتر مخبر ادامه خواهد داشت.

امیر قطر: درگذشت رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت میگویم. روابط ایران و قطر همواره مستحکم بوده و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

* دیدار آقای «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت رئیس جمهور فقید ما، دولت کار و تحرک و ارتباط بود و اکنون نیز آقای دکتر مخبر با اختیارات کاملی که در اختیار دارند همان مسیر را برای توسعه روابط ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور تونس: آخرین دیدار ما با رئیس جمهور فقید ایران، چندی پیش در الجزایر بود و در همان جا توافق کردیم که من به تهران بیایم اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که برای ابراز تسلیتِ فوت ایشان به تهران بیایم.

* دیدار آقای «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اعلام عزای عمومی در لبنان نشانگر کمال همراهی دو کشور است و ما نسبتِ خودمان با برادران لبنانی و جناب آقای سید حسن نصرالله را نسبت خویشاوندی و برادری می‌دانیم.

رئیس مجلس لبنان: ما زخم و جراحت بر برادران ایرانی را زخم و جراحت خود می‌دانیم و وظیفه ما بود که به نمایندگی از دولت و ملت لبنان در تهران حضور پیدا کنیم.

* دیدار آقای «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد و آقای دکتر مخبر مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها را پیگیری خواهند کرد.

نخست وزیر پاکستان : سفر چندی پیش آقای رئیسی به پاکستان بسیار مفید و زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط و نقشه راه آینده بود. و امیدواریم که روابط در زمینه‌های مختلف ارتقاء یابد.

* دیدار آقای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: آقای مخبر که بر اساس قانون اساسی مسئولیت امور اجرایی کشور را برعهده دارد سیاست‌ها و جهتگیری‌های رئیس جمهور فقید را درباره فلسطین، با همان انگیزه و روحیه ادامه خواهد داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس: مراتب تسلیت و تعزیت خود را به خدمت حضرتعالی و ملت برادر ایران و مسئولان ایران اعلام می‌کنم.

* دیدار آقای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: رئیس جمهور فقید ما نسبت به مسائل مرزی مربوط به ارمنستان و حوادث اطراف این قضیه، بسیار حساس بود و باید این حساسیت‌ها و مراقبت‌ها همچنان لحاظ شوند و ما باید خودمان بتوانیم منافع خود را تأمین کنیم.

نخست وزیر ارمنستان: ما از شنیدن خبر درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همراهان ایشان در سانحه هوایی شوک‌زده شدیم و در بهت هستیم اما همانگونه که حضرتعالی گفتید، مطمئنیم که تحت هدایتها و رهبری شما خللی در امور ایران به‌وجود نخواهد آمد.

* دیدار آقای «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود. ان‌‌شاءالله همان مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها با دولت عراق ادامه پیدا خواهد کرد.

نخست وزیر عراق: در این شرایط متاثرکننده به دیدار حضرتعالی آمدم تا مراتب حزن، اندوه و تعزیت دولت و ملت عراق را به دولت و ملت ایران اعلام کنم. آنچه ما از آقای رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران دیدیم چیزی جز صدق، اخلاص، پاکی، کار و تلاش و خدمت به مردم نبود.

شناسه خبر : 15471
تاریخ : 1403/3/4 10:33:15
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/2dAcuZ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رئیس‌جمهور #رئیسی #حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.