آخرین اخبار
تردد‌های دریایی در آب‌های جنوب با اختلال همراه می‌شود
سازمان هواشناسی کشور از ایجاد اختلال در تردد‌های دریایی طی امروز و فردا در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خبر داد و دراین خصوص هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش دریاکنار و نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از بعدازظهر امروز سه‌شنبه تا روز پنج‌شنبه موجب افزایش سرعت باد جنوب غربی در محدوده سواحل استان هرمزگان (بویژه در تنگه هرمز) و باد شمال غربی در محدوده سواحل استان بوشهر (به ویژه در سواحل جنوبی) حداکثر تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱/۵ متر (با تاکید بر روز چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب) خواهد شد.

این سامانه امروز و فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر و روز پنج‌شنبه غرب دریای عمان و شرق تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره نیز اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی وآسیب به قفس‌های پرورش ماهی و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری اعلام شده است.

سازمان هواشناسی کشور به خودداری از تردد شناور‌های سبک، خودداری از فعالی‌تهای تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناور‌های مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری توصیه کرده است.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10504
تاریخ : 1402/6/1 05:27:03
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/blTqHA
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #سازمان هواشناسی #دریا #تنگه هرمز #خلیج فارس #دریای عمان #سطح زرد #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.