گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 "تسلط استعمار با جذب نخبگان/ حمايت از نخبگان ويترينى است."
يكى از روشهاى بسيار بى هزينه و سودآور براى تسلط استعمار بر كشورهاى ضعيف از طريقه جذب نخبگان انجام مى شود

وقتى جامعه و كشورى تهى از نخبگان (در زمينه هاى گوناگون) شود هرگز نمى تواند به رشد و توسعه پايدار دست يابد و هميشه محتاج خواهد بود و بواسطه ضعف و ناتوانى كه بوجود مى آيد به راحتى در چنگ و چنبره كشورهاى قدرتمند گرفتار خواهد بود على رغم اينكه با مهاجرت نخبگان، كشورهاى مهاجر پذير از دانش، آگاهى و توان نخبگان براى توسعه و پيشرفت خود به ارزانترين روش بهره خواهند برد و نكته بسيار حائز اهميت اينكه متاسفانه كشور ما هميشه در اين زمينه در زيان و رنج بوده است زيرا اگر زمينه و بستر فعاليت و كار نخبگان فراهم نباشد هرگز نمى توان همه نخبگان را با شعارهاى ملى گرايى در كشور نگه داشت(ممكن است درصدى از نخبگان با شعارهاى ملى گرايى در كشور بمانند) و حتى درصدى هم كه در كشور مى مانند اگر به خوبى حمايت و پشتيبانى نشوند انرژى و پتانسيل آنها به هدر خواهد رفت و نه براى خويش، نه كشور و نه جامعه جهانى فايده اى نخواهند داشت.
اما بغرنج تر اينكه در كشور ما در گذشته تا كنون نه تنها برخى از نخبگان حمايت نشده اند بلكه مورد بى مهرى و گاه برخوردهاى سليقه اى نيز شده اند كه مى طلبد دولت سيزدهم به دور از همه نمايش ها، شعارها و ويترين هاى نمايشى به حمايت و پشتيبانى واقعى از نخبگان بپردازد ويترين نمايشى حمايت از نخبگان مانند اين است كه در ويترين مغازه اى براى نمايش چندين جنس را به نمايش بگذارند اما درون مغازه خالى از جنس است و چند جنس فقط براى نمايش در ويترين چيده شده است  بنابراين اگر دولت و حاكميت واقعا به فكر آينده كشور است خارج از نمايش هاى ويترينى از نخبگان، در درون و واقعيت نيز، به حمايت از نخبگان بپردازد.

بى تفاوتى و سكون نخبگان يك جامعه زيانهاى بسيارى در بر دارد زيانبارتر آنكه نخبگان جذب كشورهاى مهاجر پذير شوند


جامعه نخبگى كشور بسيار خسته، درمانده و رنجور است اكنون بايد كارى كرد شايد فردا بسيار دير باشد

 به قلم : داریوش کشاورز

شناسه خبر : 863
تاریخ : 1400/6/20 13:21:13
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/cYIU7e
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

2
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • شیرازی
    3 سال قبل

    سلام.خود تحقیری هرگز متاسفانه چیزی که در گذشته توسط خیلی از افراد درجامعه وجود داشت.

  • مصطفی نجفی
    3 سال قبل

    درود بله واقعیت اینستکه نخبگان در جایگاه واقعی خودشان در جامعه قرار نگرفته اند و متناسب با این هوش ذاتی و سرشار قدرشناسی نشده اند و جا دارد سازمانهایی که در اینمورد تشکیل شده تلاش مضاعف را برای انها بکنند.تشکر