گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
خسروپناه:
تصویب ۵ نفر از اعضای حقیقی ستاد ملی زن و خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۵ نفر از اعضای حقیقی ستاد ملی زن و خانواده در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شدند.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را با حضور رئیس محترم جمهور داشتیم و سران قوا حضور داشتند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی از بحث‌های خیلی مهم تعیین نحوه شرکت مجدد پذیرفته شدگان در همه آزمون‌های سراسری، کلیه مقاطع در آزمون سال آینده بود و همچنین بحث‌هایی که این روز‌ها خیلی رسانه‌ای هم شده بود؛ بین کسانی که سال ۱۴۰۲ پذیرفته شده و همچنین در آزمون ۱۴۰۳ شرکت کرده بودند. مصوبه خوبی داشتیم که هم عدالت رعایت شود و حقوق پذیرفته شدگان پارسال و امسال رعایت شود. 

خسروپناه گفت: یک اصلاحی در نظام نامه سنجش و پذیرش دانشجو معلم انجام شد؛ همچنین ماده واحده برای نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلب آزمون سراسری در سال ۱۴۰۴ به تصویب رسید.

وی افزود: بحثی شد اگر بشود بحث تفکیک سهمیه‌های کنکور به صورت استانی را کار تخصصی انجام شود. البته درباره این سهمیه‌ها قرار شد وزارت علوم یک کارگروه با وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد و سازمان سنجش تشکیل دهد و یک تحقیق مجددی نسبت به سهمیه بندی‌ها انجام بشود، چون بعضا هم مجلس مصوباتی داشته است و هم شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک نظام نامه سهمیه بندی عادلانه‌ای مجدد تدوین شود. 

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۵ نفر از اعضای حقیقی ستاد ملی زن و خانواده در این شورا مصوب شد.

خسروپناه به یک مصوبه خوب کنکوری که به زودی منتشر می شود اشاره کرد و افزود: این ماده واحده، چون ماده واحده تفصیلی است و سه تا تبصره دارد به زودی منتشر می‌شود و سازمان سنجش هم قرار شد با این مصوبه اعلام موضع کند و داوطلبان شرکت کننده در کنکور رضایت خواهند داشت.

وی درباره خانه ملی گفتگوی آزاد گفت: ما خانه ملی گفتگو را مصوب کردیم که صرفا شکلی مطرح شود و رئیس آن هم تعیین شده است و کارها در جریان قرار می گیرد.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره نظرسنجی و پژوهش درباره مصوبات شورا گفت: ما مرکز رصد، برنامه ریزی و ارزیابی را که تشکیل دادیم؛ ۹۴ مرکز رصد در کشور فعالیت می‌کنند و بخش قابل توجهی از این مراکز پشتیبانی و کمک می‌کنند و نسبت به هر مصوبه‌ای که مدتی از آن گذشته باشد یک تحقیق میدانی مخصوصا از سوی نخبگان انجام می‌دهیم؛ اگر اشکالی و اصلاحی نیاز هر مصوبه باشد؛ شورا انجام می‌دهد و ما هیچ تصلبی در مصوبات نداریم و مصوباتی که نیاز به اصلاح باشد بعد از نظرسنجی و کار کارشناسی اصلاحات لازم انجام می شود.

خسروپناه در پاسخ به این سوال که آیا پژوهشی درباره رضایتمندی خانواده ها از مصوبه کنکوری شورا شده است؛ افزود: الان دقیقا داریم این تحقیق را انجام می دهیم. ۵ هزار نفر از خانواده ها را  به عنوان تحقیق میدانی در نظر گرفتیم. جهاد دانشگاهی، آموزش و پرورش  مشارکت می کنند؛ این تحقیق به اتمام برسد در جلسات بعدی در شورا گزارش می دهیم. 

 
شناسه خبر : 16965
تاریخ : 1403/6/21 05:54:20
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/MKsDgq
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی #ستاد ملی زن و خانواده #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.