آخرین اخبار
تضعیف ۵۰ درصدی اقتصاد ایران
گزارش اتاق بازرگانی تهران از درآمد ملی سرانه اقتصاد ایران گویای این واقعیت است که سرانه درآمد ایرانی‌ها در یک دهه گذشته نصف شده

تضعیف ۵۰ درصدی اقتصاد ایران

      درآمد سرانه نصف شد

 

گزارش اتاق بازرگانی تهران از درآمد ملی سرانه اقتصاد ایران گویای این واقعیت است که سرانه درآمد ایرانی‌ها در یک دهه گذشته نصف شده و در پی این اتفاق جایگاه ایران از کشوری با درآمد متوسط-بالا به کشوری با درآمد متوسط-پایین نزول پیدا کرده است. به عبارت ساده‌تر درآمد هر ایرانی از کل ارزش تولید کشور در ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

فارغ از جایگاه اقتصاد ایران در گزارش اتاق بازرگانی تغییر جایگاه دیگر کشورهای قاره آسیا و جهان نیز در طول ۳۵ سال بین ۱۹۸۷ تا ۲۰۲۱ میلادی جالب توجه است.

 

ترکیه در شمال غرب ایران و عمان در جنوب عربستان در بازه زمانی یادشده از گروه کشورهای با درآمد متوسط-بالا به کشورهای با درآمد بالا صعود کردند.

 

هند و پاکستان در این مدت از کشورهای کم‌درآمد به کشورهای با درآمد متوسط-پایین ارتقا پیدا کردند و در حال حاضر جایگاهی برابر با جایگاه کنونی ایران دارند.

 

 

 

 

شناسه خبر : 4999
تاریخ : 1401/10/15 12:52:09
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/kGHhXI
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #اقتصاد ایران #درآمد #تورم #دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.