آخرین اخبار
تعرفه صید ماهی و میگو در خلیج فارس اصلاح می شود
چندی است که افزایش تعرفه صید ماهی و میگو و چند برابر شدن آن موجب نگرانی شدید صیادان شده است. براساس اعلام اداره کل شیلات، صیادان باید جهت دریافت مجوز صید آبزیان در خلیج فارس 8میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنند که نسبت به رقم 250هزارتومان سال گذشته افزایش نامتعارفی داشت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم درپی مطالبه صیادان استان بوشهر نسبت به کاهش تعرفه ها اظهار داشت: با توجه به ضعف جدی زیرساختهای صیادی برای این قشر زحمتکش و هزینه‌های بالای آنان در برابر درآمد ناچیز، افزایش فوق تصور تعرفه های مصوب برای صید ماهی و میگو موجب رنجش خاطر صیادان عزیز شده است.
عبدالکریم جمیری با اشاره به مکاتبه و پیگیری های صورت گرفته شده با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ملی شیلات افزود: سازمان ملی شیلات ایران بعنوان متولی اصلی تعرفه‌گذاری صید ماهی و میگو باید این روند تعرفه‌گذاری را تصحیح کند و نسبت به تخفیف حداکثری تعرفه ها اقدام کند.

رئیس سازمان شیلات ایران در پاسخ به پیگیری های نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم طی نامه ای از اصلاح تعرفه ها خبر داد. حسینی بیان داشت: مبنای محاسبه تعرفه پروانه صید بر اساس مفاد قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی و آئین نامه اجرایی آن می‌باشد اما با توجه به درخواست نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم مراتب در دستور کار قرار گرفت.
حسینی ادامه داد: پیش بینی لازم برای کاهش نسبی مبالغ تعرفه پروانه صید متناسب با ملاحظات تخصصی و اجتماعی مربوطه صورت گرفته که متعاقباً مبالغ اصلاحی ابلاغ خواهد شد.

 
شناسه خبر : 11571
تاریخ : 1402/7/16 11:54:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/QiopMs
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #صید #ماهی #میگو #خلیج فارس #تعرفه

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.