گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:
تعطیلی روز شنبه از احکام و رسوم و نمادهای دین یهود است
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی درباره تعطیلی روز شنبه‌، تصریح کردند: تعطیلی روز شنبه از احکام و رسوم و نمادهای دین یهود است و انجام این کار در بلاد مسلمانان تشبه به یهودیان و تضعیف فرهنگ اسلامی است

متن استفتاء و پاسخ معظم‌له بدین شرح است:

 

سؤال:

با عرض سلام و احترام؛ چندی پیش طرحی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که طی آن ساعات کاری اصلاح شده و عملاً به غیر از جمعه روز شنبه نیز به تعطیلات اضافه گردید، با توجه به مباحث پیش آمده از محضر جناب‌عالی درخواست داریم نظر شریفتان را در مورد تعطیلی روز شنبه و مغایرت یا عدم مغایرت آن با شرع مقدس بیان فرمایید.

 

پاسخ:

تعطیلی روز شنبه از احکام و رسوم و نمادهای دین یهود است و انجام این کار در بلاد مسلمانان تشبه به یهودیان و تضعیف فرهنگ اسلامی است، خصوصاً در این زمان که رژیم صهیونیستی ظلم و ستم به مظلومان فلسطین را به نهایت رسانده، باید از هر چیزی که شائبه تشبه و نزدیکی به آنان را دارد اجتناب شود و اگر در امور اقتصادی یا مبادلات با جهان مشکلی وجود دارد از طرق دیگر چاره اندیشی شود.

شناسه خبر : 15574
تاریخ : 1403/3/9 07:33:01
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ydUAWF
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مکارم شیرازی #تعطیلی #شنبه #یهود #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.