گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تغییر سرپرست شهرداری خلاف قانون و وجاهت قانونی ندارد/ ناآگاهی شورای شهر گناوه از قانون شوراها و تخلف در انتخاب سرپرست جدید
شورای شهر گناوه در اقدامی جالب و خلاف قانون سرپرست منصوب شده خود را در جلسه پیشین خود تغییر دادند.

به گزارش دریا کنار، شورای شهر گناوه در جلسه ۱۲۵ روز شنبه ۲۱ مرداد تشکیل جلسه داد و در اقدامی جالب و خلاف قانون، سیدحسن موسوی سرپرست منصوب شده خود در سمت شهرداری گناوه را تغییر دادند.
نکته جالب‌ ماجرا عدم اطلاع چهار عضو شورا از قانون و اصرار بر تغییر سرپرست شهرداری است.
مطابق با قانون و نظریه مشورتی دیوان عدالت اداری به شماره ۹۰۰/۲۳۴/۱۸۹۴۳۶/۲۰۰ به تاریخ ۲۶/۱۰/۱۳۹۶ مدت سه ماهه مندرج در قانون انتخاب شهردار و سرپرستان شهرداری مربوط به تکلیف شوراهای اسلامی شهر به انتخاب شهرداران است و عدم انتخاب توسط شورا تخلف است و در صورت رد گزینه شهردار منتخب توسط مراجع ذی صلاح در مهلت مقرر ادامه خدمت سرپرست شهرداری بلامانع است.
همچنین مطابق با نامه محمدرضا صمیمی مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور، هرگونه اقدام شورا  در خصوص تغییر سرپرست تا تعیین انتخاب شهردار تخلف محسوب می‌شود.
اعضای شورای شهر گناوه باید پیش از هرگونه رای‌گیری و تصمیم از مفاد قانونی مصوبات خود آگاهی لازم را کسب کنند تا پیش از این شهر گناوه بر اثر تصمیمات غیرقانونی آن‌ها دچار عقب ماندگی نشود.

نامه محمدرضا صمیمی مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور: 

شناسه خبر : 10263
تاریخ : 1402/5/23 09:09:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/AgppDB
نویسنده خبر :
X

🔶امیر حسین جلال پور

🔹 خبرنگار
🔹 کارشناسی مهندسی شیمی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر استان بوشهر

برچسب ها #شورای شهر گناوه #ناآگاهی #سرپرست شهرداری

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.