گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تمایل کارکنان ادارات دولتی عسلویه به سمت پالایشگاه‌ها و مجموعه های نفتی
شهرستان عسلویه به عنوان قطب انرژی ایران، محل استقرار تعدادی از بزرگترین مجتمع‌های پالایشگاهی و پتروشیمی کشور است، این موضوع سبب شده است تا تقاضا برای نیروی کار متخصص در این منطقه به طور چشمگیری افزایش یابد.

متأسفانه، یکی از معضلات اساسی که ادارات و سازمان‌های دولتی در عسلویه با آن مواجه هستند، فرار نیروی کار به سمت این مجتمع‌های زیر مجموعه نفت، گاز و پتروشیمی است. 

دلیل اصلی این پدیده، اختلاف فاحش حقوق و مزایای دریافتی کارکنان در بخش دولتی و  بخش خصوصی، به خصوص در پالایشگاه‌ها و شرکت‌های نفتی است.

در حالی که کارکنان دولت با حقوق و مزایای محدود دست و پنجه نرم می‌کنند،  پالایشگاه‌ها و شرکت‌های نفتی با ارائه حقوق و مزایای بسیار بالاتر، مشوق‌های زیادی را برای جذب نیروهای کار از جمله کارکنان باتجربه ادارات دولتی ایجاد می‌کنند.

این موضوع نه‌تنها به افت کیفیت خدمات ارائه شده توسط ادارات دولتی در عسلویه منجر می‌شود،  بلکه هزینه‌های اضافی را نیز به دولت تحمیل می‌کند، چرا که دولت مجبور است به طور مداوم برای جایگزینی نیروهای  فراری،  نیروهای جدید استخدام کند و آموزش دهد.

در  نهایت،  حل  معضل  فرار  نیروی  کار  از  ادارات  دولتی  عسلویه  به  یک  عزم  ملی  و  ارائه  راه  حل‌های  جامع  و  بلندمدت  نیاز  دارد.  با  تدوین  راهکار و  توجه  بیشتر  به  معیشت  و  رفاه  کارکنان  دولتی،  می‌توان  امید  داشت  که  شاهد  کاهش  این  معضل  و  ارتقای  کیفیت  خدمات  ارائه  شده  توسط  ادارات  و  سازمان‌های  دولتی  در  این  منطقه  باشیم.

شناسه خبر : 15303
تاریخ : 1403/2/25 09:47:41
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/f0IUWA
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #شهرستان عسلویه #ادارات دولتی #پالایشگاه‌

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.