گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تور خبری و بازدید اصحاب رسانه از پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر برگزار شد
تور خبری بازدید از پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با حضور شماری از فعالان رسانه ای استان برگزار شد. در این بازدید، خبرنگاران به همراه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پرنسل این اداره کل از پروژه های محور شریانی دالکی – کنارتخته، محور دهقاید به نظرآقا ، روشنایی کمربندی آبطویل، آسفالت حفاظتی در محور بوشهر- برازجان، پل در دست ساخت روستای درودگاه، تعریض ورودی آبپخش به حله بازدید کردند.

عملیات اجرایی بهسازی و تعریض محور "نمازگاه-تنگ ارم" در دشتستان

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: این پروژه به دلیل خواسته‌های دیرینه مردم بخش ارم دشتستان، در دولت سیزدهم به اجرا درآمده است که با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و بهبود وضعیت حمل و نقل بار و مسافر انجام می‌شود.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، بیش از 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت برای انجام این پروژه اختصاص یافته است.

همچنین، عبدالکریم اخترشناس در خصوص جزییات فنی این پروژه افزود: بهسازی و تعریض محور "نمازگاه-تنگ ارم" با طول 12 کیلومتر به صورت دو فاز اجرا خواهد شد که این جاده، به عنوان محور ارتباطی بخش ارم با مرکز شهرستان دشتستان، با پیچ‌ها و شیب‌های تند، عرض کم و نداشتن شانه، جزو نقاط حادثه‌خیز است. ارتقاء عرض جاده از 5.5 متر فعلی به 9 متر، یکی از اقدامات اصلی این پروژه به منظور افزایش ایمنی و راحتی تردد در این محور مهم است.

رفع نقطه پرحادثه در محور شریانی دالکی کنارتخته با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان

عبدالکریم اخترشناس، درباره وضعیت نقاط پرحادثه در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: از بین ۱۰ نقطه پرحادثه که شناسایی شده بودند، پنج نقطه مشکلات آن حل شده و سه نقطه دیگر نیز در منطقه دشتستان واقع شده‌اند که به پیچ های برق محور دالکی_کنارتخته اختصاص دارند. این پروژه با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان و با طول یک و نیم کیلومتر در حال اجراست که بخشی از جاده تعریض می‌شود و بخشی دیگر نیز تفکیک می شود.

همچنین، دو نقطه دیگر در سمت عامری تنگستان واقع شده‌اند که قرارداد مناقصه آن‌ها به زودی منعقد خواهد شد و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد. امیدواریم  با تعریض بخشی از جاده دالکی و تفکیک بخشی از آن، مشکلات و حوادث جاده‌ای کاهش یافته و ایمنی رانندگان افزایش یابد.

 

ادامه بهسازی محور دهقاید به نظرآقا با اعتبار 17 میلیارد تومان

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای گفت: به منظور افزایش ایمنی و بهسازی جاده، اقداماتی برای تعریض محور دهقاید به نظر آقا در دستور کار قرار گرفته است. این جاده با طول پنج کیلومتر از مهمترین محورهای پرتردد استان محسوب می‌شود، اما به دلیل عرض کم خود، شاهد بسیاری از حوادث و تصادفات بوده است. در هفته دولت، مراسم کلنگ‌زنی این پروژه با حضور مسئولین برگزار شد که با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری این محور به طول پنج کیلومتر جاده تعریض می شود.

بازدید از عملیات اجرایی پل بزرگ درودگاه

عبدالکریم اخترشناس گفت: این پل از جمله پروژه های شاخص راهداری بوده که آرزوی دیرینه و مطالبه جدی مردم این روستا بود.

این پل به طول 120 متر و ارتفاع 9 متر و عرض 5 متر در دست اجراست که بخشی از پروژه انجام شده و تا آذر ماه 1403 این پروژه به اتمام می رسد.

با اعتبار ۳ و نیم میلیارد تومان روشنایی محور آبطویل تامین می شود

اخترشناس درخصوص این پروژه اظهار داشت: در پروژه روشنایی منطقه آبطویل، فونداسیون‌ها با موفقیت نصب شده و عملیات نصب روشنایی به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۳ و نیم میلیارد تومان در حال انجام است. انتظار می‌رود که تا نیمه اردیبهشت ماه این عملیات به پایان برسد تا با نورپردازی منطقه، تردد بسرعت و بدون حادثه ادامه یابد.

تعریض و بهسازی محور آبپخش به حله

اخترشناس در بازدید از این محور بیان کرد: در حال حاضر، پروژه آبپخش به حله توسط راهداری در دست اجرا است. این پروژه شامل دو فاز است؛ فاز اول با طول ۵ کیلومتر و فاز دوم نیز با همین طول در دست مناقصه قرار دارد. این پروژه با افزایش عرض به ۱۱ متر، بهبود قابل توجهی در ایمنی تردد خواهد داد. اعتبار قطعه اول این پروژه برآورد شده و به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان اعطا شده است. انتظار می‌رود این پروژه با اتمام هر دو فاز، بهبود چشمگیری در امنیت و راحتی تردد در این منطقه ایجاد کند.

در پایان این تور رسانه ای نیز اخترشناس از جدیدترین پروژه های 1403 خبرداد؛

یکی از این پروژه‌ها، شروع تقاطع همسطح چغدک و تاسیس میدان استانداردی و اصلاح پل عابر پیاده است. این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا منطقه مذکور توسط این تغییرات بهبود می‌یابد. علاوه بر این، یک پروژه دیگر نیز در حال اجراست که بهبود و روکش مجدد ورودی و خروجی بوشهر از چغدک با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را فراهم می‌کند.

در حاشیه این تور خبرنگاران سر مزار زنده یاد حسین دهقان مجری و خبرنگار برجسته بوشهری در زادگاهش در روستای چهار برج شهرستان دشتستان رفتند

شناسه خبر : 14296
تاریخ : 1402/12/14 11:25:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ZBagEm
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #تور خبری #راهداری و حمل و نقل جاده ای #پروژه #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.