آخرین اخبار
توسعه بنادر بوشهر در دستور کار قرار دارد
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمامی بنادر استان بوشهر دارای طرح توسعه‌ای در قالب طرح جامع هستند.

محمدرضا اله یار در بررسی طرح‌های آتی بنادر بوشهر بیان کرد: طرح جامع بنادر بازرگانی که با افق توسعه ۱۴۰۴ تنظیم شده است، مطابق با برنامه در بندر بوشهر در حال اجرا و پیشرفت است.

وی افزود: همچنین برای بنادر فرعی استان بوشهر نیز در شمال و جنوب برنامه‌ریزی‌های مفصلی انجام شده که آن هم در افق ۱۵ ساله طرح‌های جامع تنظیم شده و در سه گام ۵ ساله که مطابق با طرح جامع ترسیم شده اجرا می‌شود.

به گفته معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، در بنادر شمالی استان بوشهر که شامل دیلم، گناوه و ریگ است، طرح‌های مطالعاتی براساس طرح جامع پیش‌بینی  و فاز اول مطالعاتی آن برای هر سه بندر نهایی شد که با انجام مطالعات ژئو تکنیک بتوانیم با تسریع در این مهم، هرچه سریعتر فاز دوم مطالعات را نیز آغاز کنیم ودر پی آن شاهد عملیاتی شدن فاز اجرایی در این بنادر باشیم.

وی ادامه داد: در بندر بوشهر نیز طرح‌های مختلفی داریم که در حوزه مجتمع بندری نگین است و در بازدیدی که صورت گرفت طرح‌های آن در حال انجام بود که با هماهنگی که با پیمانکار طرح داشتیم انشالله تا شهریور سال جاری بسته کامل بخش دریایی از جمله اسکله مسافری که برای پهلوگیری شناور‌های مسافری بزرگ است کامل خواهد شد.

اله یار بیان کرد: در بندر کنگان هم طرح توسعه موج شکن‌ها و همچنین طرح توسعه خود بندر کنگان  که در راستای طرح جامع است در حال اجرا داریم که از پیشرفت خوبی نیز برخوردار است و درصدد آنیم تا با استفاده  از محدوده‌ای که بتوان به‌صورت رمپ خاکی استفاده شود و برنامه‌ریزی آن نیز صورت گرفت، قابلیت پهلوگیری لندیگرافت را درآن محل محیا کنیم.

وی عنوان کرد: برای بندر دیر نیز در راستای طرح  جامع و برای اسکله‌هایی که مربوط به پهلوگیری لندیگراف است، طرحی تعریف و قرار شد پیگیری‌های لازم برای تامین منابع آن انجام شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همچنین بنادر محمد عامری و سایر بنادر دیگری که در منطقه هستند نیز در چهارچوب طرح‌های جامع برنامه‌ریزی‌های آن‌ها انجام شده که امید داریم اگر به مشکل تامین منابع بر نخوریم این طرح‌ها را اجرایی کنیم.

اله یار گفت: تقریبا تمامی بنادر اصلی و فرعی استان بوشهر در حال حاضر دارای طرح توسعه‌ای هستند، چه طرح‌هایی که هم اینک در حال اجرا هستند و چه برنامه‌های مفصلی که در پیش رو دارند و این موضوع نوید بخش شکوفایی و پویایی هر چه بیشتر در  بنادر استان بوشهر خواهد بود.

 

 

شناسه خبر : 1935
تاریخ : 1401/2/24 08:23:38
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/LPX9aG
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #توسعه بنادر #محمدرضا اله یار #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.