آخرین اخبار
توسعه همکاری‌های ایران و عربستان در ارتقاء خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با رئیس جمعیت هلال‌احمر عربستان در مکه مکرمه دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در راستای ارتقاء خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی گفتگو کرد

دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان، گفت: عربستان، یک نرم افزار به نام «کمکم کن» دارد که زائران هر کمک درمانی و امدادی نیاز داشته باشند با ورود به این نرم افزار و درخواست، کادر درمانی به کمک بیمار می‌آیند. این نرم افزار زبان فارسی ندارد که مقرر شد با کمک هلال‌احمر ایران و برای حج آینده، زبان فارسی هم به آن اضافه شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای سال آینده انجام شد که تیمی از امدادگران ایران برای کمک به هلال‌احمر سعودی، به این کشور اعزام شود افزود: مقرر شد تا برای اعزام بیماران ایرانی به جده و از جده به ایران، هلال احمر عربستان آمبولانس در اختیار هلال‌احمر کشورمان قرار دهد، ضمن این که، برای تردد آمبولانس‌های هلال‌احمر ایران در عربستان و در جهت رفاه بیشتر حال حجاج ایرانی با تمام معافیت‌ها و ویژگی‌هایی که آمبولانس‌های عربستان دارد، توافق شد و تسهیل تردد ویژه آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شرایط بحران هم تصویب شد.

وی با اشاره به این که همکاری خوبی بین ما و درمانگاه‌ها وبیمارستان‌های سعودی برقرار است، عنوان کرد: مقرر شد تا کتابی با همکاری مشترک دو جمعیت ملی برای به اشتراک گذاری تجربیات و فعالیت‌های امدادی و بهداشتی و درمانی تدوین شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر، گفت: یکی دیگر از موضوعات بررسی و توافق شده در این دیدار، حضور و استقرار پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های سعودی در ایام حج تمتع بود، استقرار کادر درمان کشورمان در مسیر‌هایی که زائران تردد می‌کنند، در منی تا رمی جمرات، منی تا مکه و عرفات تا مشعر و مشعر تا منی، از دیگر موارد توافق شده با هلال‌احمر عربستان در این دیدار بود.

شناسه خبر : 9191
تاریخ : 1402/4/9 09:00:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FFu699
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #توسعه همکاری #ایران #عربستان #هلال احمر #حجاج ایرانی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.