گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس کمیسیون انرژی :
تولید ناکافی و عدم سرمایه‌گذاری در کنار مصرف غیراصولی منجر به ناترازی گاز در ایران شده‌ است
موسی احمدی مطرح کرد: اگرچه مسئولان تلاش دارند تمام قصور این ناترازی را صرفا متوجه مصرف‌کنندگان کنند و مصرف بالا را عامل کمبود معرفی کنند، اما به اعتقاد کارشناسان، تولید ناکافی و عدم سرمایه‌گذاری در کنار مصرف غیراصولی منجر به ناترازی گاز در ایران شده‌ است.

موسی احمدی با اشاره به افت ۶ درصدی گاز تامین شده برای نیروگاه‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: متاسفانه ناترازی گاز وسعت بیشتری گرفته و از زمستان به تابستان رسیده است، درواقع توقف پروژه‌های فشارافزایی پارس جنوبی سبب شده، تولید یک فاز از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان برای ایران از بین برود.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و تغییر مدیران در  وزارتخانه‌های نیرو و نفت، کمیسیون انرژی به زودی جلسات خود را با مدیران جدید با هدف پیگیری ناترازی بنزین و بررسی برنامه‌های مدیران جدید برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه واکاوی راهکارها، آسیب‌ها و موانع پیرامون کاهش ناترازی گاز، برق و بنزین مسئله مهمی است که باید جدی گرفته شود، افزود: از آنجا بحث فشارافزایی پارس جنوبی را از مجلس یازدهم پیگیر هستیم و قراردادهایی مبنی بر انجام فشارافزایی در دریا توسط مدیران قبلی صورت گرفته است، مدیران فعلی باید این قراردادها را به مرحله اجرا برسانند و ما نیز وظیفه نظارتی خود را انجام خواهیم داد.

احمدی معتقد است «افزایش مصرف غیربهینه»، «عدم افزایش ظرفیت تولید» و «نداشتن نگاه استراتژیک و توهم نامتناهی‌بودن این منابع» منجر به وقوع ناترازی در کشور شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اگرچه مسئولان تلاش دارند تمام قصور این ناترازی را صرفا متوجه مصرف‌کنندگان کنند و مصرف بالا را عامل کمبود معرفی کنند، اما به اعتقاد کارشناسان، تولید ناکافی و عدم سرمایه‌گذاری در کنار مصرف غیراصولی منجر به ناترازی گاز در ایران شده‌ است./پایان پیام

شناسه خبر : 17033
تاریخ : 1403/6/22 18:02:09
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/R2peXs
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #موسی احمدی #نیروگاه‌ #دیر #کنگان #عسلویه #جم

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.