گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
جذب ۲۱ هزار داوطلب پذیرفته نشده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
فراخوان آموزش و پرورش برای جذب ۲۱ هزار داوطلب پذیرفته نشده در آزمون استخدامی بزودی اعلام می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: با جذب این افراد تعداد معلمان تازه استخدام به ۹۱ هزار نفر خواهد رسید. بگفته آقای فرهادی، اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم دوباره بررسی می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: آندسته از داوطلبانی که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند و برای مصاحبه دعوت شدند و نمره حد نصاب را بدست آوردند، اما در رقابت پذیرفته نشدند می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند و اول مهر سرکلاس‌های درس حضور یابند.

فرهادی افزود: این داوطلبان نیاز به شرکت در آزمون مجدد ندارند و فقط در تکمیل ظرفیت شرکت خواهند کرد.

وی گفت: اگر ظرفیت کامل نشد از آندسته از داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده اند ولی در مصاحبه دعوت نشدند مجددا بر اساس نمره کتبی از آنها دعوت و مصاحبه انجام خواهد شد که در صورت کسب نمره کافی، پذیرفته خواهند شد.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در مجموع در آزمون دبیری و آموزگاری بیش از ۱۲ هزار نفر ظرفیت خالی مانده است و در آزمون مربیان پرورشی و تربیت بدنی و مشاوره هم ۹ هزار ردیف خالی مانده است که حدود ۲۱ هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

فرهادی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی مربیان پرورشی، تربیت بدنی و مشاوره هم گفت: هفته آینده نتایج اعلام و حدود ۱۱ هزار معلم برای کلاس‌های درس به مدارس معرفی خواهند شد. وی گفت: این معلمان دوره بدو خدمت نیز حین خدمت می‌گذرانند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره معلمانی که در گزینش قبول نشدند نیز گفت: در هر آزمونی فرصت ثبت اعتراض درباره اعلام نتایج در نظر گرفته شده است که بررسی مجدد انجام می‌شود که اگر شایستگی اثبات شود، معرفی خواهند شد.

فرهادی گفت: غیر از ۲۶ هزار معلم خرید خدمات که مجوز سازماندهی آنها صادر شده است، در مجموع حدود ۸۰ هزار معلم در مهر اضافه خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، با این احتساب در مجموع بیش از ۹۰ هزار معلم برای اول مهر به جمع معلمان کشور افزوده خواهند شد.

فرهادی گفت: ۲۱ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی آموزگاری جذب آموزش و پرورش شدند و بیش از ۱۷ هزار معلم هم از طریق آزمون استخدامی دبیری و هنر آموزی, ۱۸ هزار معلم فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهبد رجایی و ۱۱ هزار معلم گروه مشاوران و معلمان تربیتی و تربیت بدنی هم جذب آموزش و پرورش می‌شوند. به گفته وی، حدود ۲۰ هزار معلم که حائز شرایط بازنشستگی هستند، اعلام کردند که استمرار خدمت خواهند کرد که برای این معلمان سال آینده بجای ۱۲ ماه حقوق, ۱۳ ماه حقوق در نظر گرفته خواهد شد.

فرهادی افزود: حدود ۲۰ استان کشور کمبود معلم ندارندو در دیگر استان‌ها هم مشکل کمبود معلم مربوط به برخی مناطق و مدارس است.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: حدود ۳ هزار سرباز معلم نیز امسال در سال تحصیلی جدید در محل زندگی سرباز و مناطق محروم که با کمبود معلم مواجهه اند، بکار گرفته خواهند شد.

فرهادی درباره نیرو‌های خرید خدمات هم گفت: مجوز سازماندهی این نیرو‌ها فقط صادر شده است که در مناطقی که مورد نیاز است، بکار گرفته شوند.

وی درباره هزینه‌های معیشتی سرایداران مدارس هم گفت: مرداد هزینه معیشی که افزایش پیدا کرده بود، به حساب آنها واریز شد.

 

 

شناسه خبر : 16919
تاریخ : 1403/6/20 04:38:39
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/88dyqC
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #آموزش و پرورش #استخدام #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.