آخرین اخبار
جشن تکلیف 31 نفر از فرزندان کارکنان دستگاه قضایی دراستان بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر برگزار شد .
این جشن که با حضوررئیس کل دادگستری استان بوشهر و دیگر مسئولان و کارکنان قضایی و اداری در سالن اجتماعات دادگستری استان بوشهر برگزار شد ضمن اجرای برنامه های متنوع به تعداد 31 نفر از فرزندان کارکنان قضایی و اداری که به سن تکلیف رسیده بودند بسته های فرهنگی اهدا شد .

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و اهمیت این ایام گفت : دشمنان همواره از اینکه مردم به مسائل دینی و انقلابی خود پایبند هستند همیشه هراس داشته زیرا تا زمانی که مردم پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند هیچ دشمنی جرات تعرض به کشور  عزیز اسلامی ایران را ندارد .
 
مهدی مهرانگیز  ضمن تبریک فرارسیدن سن تکلیف به پسران و دختران حاضر در مراسم گفت :  رسیدن به سن تکلیف در ۹ سالگی برای دختران و در ۱۵ سالگی برای پسران است  فصل جدیدی از زندگی است  که آنها مکلف به انجام اعمال عبادی خویش هستند و این افتخاری برای آنان است که می‌توانند از این سن به بعد رسماً با خدای خویش صحبت کنند .

وی افزود : شکرگذاری خداوند متعال یک فریضه الهی در زندگی انسان هاست که موجب هدایت و پرورش آنها می شود که نماز بهترین وسیله جهت ارتباط با خدا است و از این به بعد پسران و دختران که به سن تکلیف رسیده اند ، دستورات و تکالیف دینی خود از جمله اهمیت دادن به عبادت و نماز ،حجاب و سایر آموزه های دینی را در امورات زندگی خود مورد توجه قرار دهند .

وی گفت : اگر فرزندان که به سن تکلیف رسیده اند از امروز تمامی تکالیف دینی و دستورات الهی را رعایت کنند هیچ وقت در زندگی دچار اشتباه ولغزش نمی شوند . 

مهر انگیز در ادامه در جمع کارکنان قضایی و اداری ضمن اهمیت قرار دادن خانواده در اولویت های اصلی زندگی و رسیدگی به آنها عنوان کرد: از پدران‌و مادران خانواده‌ها تقاضا دارم برای پرورش فرزندان خویش وقت بگذارند و با فرزندان خود همراه و دوست باشند تا در مسیر پرورش آنها بتوانندبهترگام بردارند .

مهر انگیز در پایان پس از اهدای بسته های فرهنگی به 31 نفر از فرزندان کارکنان دادگستری استان بوشهر که به سن تکلیف رسیده بودند ،از 6 نفر از ائمه جماعات فعال  نماز در حوزه‌های قضایی و 8 نفر دیگر به عنوان خادمان نمازکه در زمینه برپایی این فریضه الهی تلاش داشته اند و 2 نفر دیگر که به عنوان رابطین فعال فرهنگی انتخاب شده بودند با اهدای لوح و هدایا ، تقدیر و تشکر کرد  .

 
شناسه خبر : 14257
تاریخ : 1402/12/11 11:13:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/HGwfDm
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #جشن تکلیف #دستگاه قضایی #دادگستری استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.