ماجرا از آنجا آغاز شد که مدیر پیشین روابط عمومی پتروشیمی پارس بنا به دلایلی از سمت خود کنار گذاشته شد و فرایند انتخاب فرد جایگزین آغاز گردید در این میان، یکی از چهرههای خوشنام فرهنگی استان بوشهر پس از حضور در مصاحبهها و طی مراحل ارزیابی، به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و مقرر گردید زمان برگزاری مراسم معارفه وی اعلام شود
با این حال، در اقدامی غیرمنتظره، نام فرد دیگری به عنوان مسئول روابط عمومی پتروشیمی پارس در سایت رسمی هلدینگ خلیج فارس ثبت شد اقدامی که گفته میشود با هماهنگی حامد شمس، مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس صورت گرفته است
منابع مطلع میگویند سیاوش میرحاجی، مدیرعامل پتروشیمی پارس، از این انتصاب صرفاً ثبت در سایت هلدینگ بیاطلاع بوده است این در حالی است که فرد معرفیشده، پیشتر در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جم فعالیت داشته و در گذشته نیز در برگزاری مراسمی با محوریت رسانه، ارتباطاتی با روابط عمومی وقت و مدیرعامل فعلی داشته است، درباره هزینههای آن برنامه تاکنون اطلاعات شفافی منتشر نشده است
برخی تحلیلگران این اتفاقات را نشانهای از تنش میان تیم مدیریتی پتروشیمی پارس و روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس میدانند, انتقادها همچنین متوجه عملکردی است که در آن افراد خاص با استفاده از نام تشکلهای رسانهای وارد فضای مدیریتی میشوند، در حالیکه مدیران استانی نادیده گرفته میشوند
در حالی که مدیرعامل پتروشیمی در محافل و نشست ها با پوشیدن لباس کارگری تلاش دارد نزد افکار عمومی چهرهای مردمی از خود نشان دهد، تیمسازی پشتپردهای که در حوزه روابط عمومی صورت میگیرد، با پرسشهایی جدی درباره شفافیت، پاسخگویی و احترام به سازوکارهای رسمی مواجه شده است
نظرات
0